جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت ورق فولادی در اروپا باز هم کاهش یافت

قیمت ورق فولادی سنگین در بازارهای اروپا در هفته گذشته مجدداً به علت تقاضای پایین، کاهش یافت.

به گزارش فولادبان Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت ورق فولادی 40-8 میلی‌متر، تحویل درب کارخانه در شمال اروپا را در 13 مه 470 تا 490 یورو (531-509 دلار) در تن اعلام کرده که نزول 10 یورویی نسبت به 6 مه داشته که قیمت‌ها بین 480 تا 490 یورو در تن بود. تحلیل Fastmarkets بر اساس قیمت‌های پیشنهادی در بازار بوده است.

Fastmarkets همچنین قیمت ورق فولادی 40-8 میلی‌متر، تحویل درب کارخانه در جنوب اروپا را در 13 مه 435 تا 440 یورو در تن اعلام کرده که 15 یورو نسبت به یک هفته قبل (455-450 یورو)، پایین‌تر است.
البته این تحلیل بر مبنای سطح پایینی قیمت‌های پیشنهادی است در حالی که قیمت‌های رسمی در بازار 450 یورو در تن تحویل درب کارخانه بود.
قیمت‌های پیشنهادی فولادسازان لهستان و جمهوری چک 460 تا 475 یورو در تن تحویل درب کارخانه بود.

مهمترین دلیل کاهش قیمت ورق فولادی، پایین بودن تقاضای فولاد در بازار به علت تعطیلات و محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا است.
بهبود اخیر در قیمت فولاد تختال تأثیر کمی بر قیمت‌گذاری ورق‌های فولادی سنگین تولیدی کارخانجات فولادی اروپا دارد.
یک منبع مطلع در ایتالیا گفت: تولیدکنندگان فولاد تختال بر فروش محصولاتشان به چین تمرکز کرده‌اند زیرا چینی‌ها این محصول را به قیمت بالاتری می‌خرند. من شک دارم که خریداران ایتالیایی یا سایر کشورهای اروپایی اقدام به خرید فولاد تختال تولیدی منطقه CIS یا سایر مناطق کرده باشند. فولادسازان اروپایی به قیمت‌های پایین‌تری برای تختال نیازمندند زیرا قیمت این محصول در بازار داخلی اروپا هم کاهش پیدا کرده است.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت فولاد تختال صادراتی منطقه CIS، فوب دریای سیاه را در 12 مه 335 تا 340 دلار در تن برآورد کرده که افزایش 5 تا 10 دلاری نسبت به یک هفته قبل داشته است.

صادرکنندگان فولاد تختال در منطقه CIS در اواسط ماه مه به بازار چین متمرکز شده‌اند زیرا مشتریان چینی حاضرند این محصول را به قیمت بالاتری نسبت به سایر کشورها خریداری کنند.
بیش از 100 هزار تن فولاد تختال صادراتی اوکراین به قیمت 370 دلار، cfr، در هفته گذشته به چین فروخته شده که معادل 335 تا 340 دلار فوب است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors