قیمت های اعلام شده دو هفته اعتبار دارد/ تصمیم نهایی دو هفته دیگر گرفته خواهد شد

یک مقام مسئول به خبرنگار فولادبان گفت : تصمیم گیری نهایی در حوزه تنظیم بازار فولاد هنوز انجام نشد و همه قیمت‌های اعلام شده برای دو هفته اعتبار دارد.

یک مقام مسئول به خبرنگار فولادبان گفت : تصمیم گیری نهایی در حوزه تنظیم بازار فولاد هنوز انجام نشد و همه قیمت‌های اعلام شده برای دو هفته اعتبار دارد.

به گزارش فولادبان، بعد از چند ماه کش و قوس بر سر نحوه قیمت گذاری عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و ابطال معاملات از طرف وزارت صمت؛ امروز ستاد تنظیم بازار جلسه ای برای بررسی دوباره فرمول قیمت گذاری برگزار کرد.
از این جلسه این جزئیات اینگونه منتشر شد که قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، معادل ۸۸ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران در خلیج فارس، ضربدر در نرخ ارز نیمایی باشد. همچنین مقرر شد که سقف رقابت در معاملات شمش فولادی در بورس کالا، ۱۲ درصد باشد. پیش از این، قیمت پایه شمش فولادی، معادل ۸۳ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران بود.

کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت میل گرد نیز تصمیم گیری کرد که بر این اساس قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا، ۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت هفتگی شمش فولادی خواهد بود و سقف رقابت در معاملات میلگرد نیز ۱۰ درصد خواهد بود.

اما حالا یک مقام مسئول در وزارت صمت در گفتگو با فولادبان گفت این اعداد و ارقام تنها برای دو هفته اعتبار دارد و هنوز تصمیم نهایی برای قیمت گذاری گرفته نشده است.

این مقام مسئول اضافه کرد جلسات برای به نتیجه رسیدن نهایی بین وزارت صمت و انجمن فولاد ادامه خواهد داشت اما قیمت های جدید تا تصمیم گیری نهایی در معاملات بورس کالا مد نظر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *