جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار جهانی در هفته ای که گذشت / روند متفاوت قیمت بیلت ایران و CIS

قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS که در 28 آپریل تقریبا برابر بود، به تدریج فاصله گرفت و در حالی که بیلت ایرانی سیر نزولی را تجربه کرد، بیلت CIS با افزایش قیمت رو به رو شد.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، در هفته منتهی به 15 می 2020، در مقایسه با هفته قبل، اکثر محصولات فولادی با افت قیمت در بازارهای جهانی رو به رو شدند. البته اسلب و قراضه از این روند پیروی نکردند و افزایش قیمت داشتند.
طبق اطلاعات جمع آوری شده از متال بولتن، ورق گرم و سرد وارداتی امارات بیشترین افت قیمت را در این هفته تجربه کردند. متوسط قیمت ورق گرم وارداتی امارات با 13 دلار کاهش به 369 دلاررسید و متوسط قیمت ورق سرد وارداتی این کشور نیز با 28 دلار کاهش از 495 به 467 دلار در تن رسید.
از سوی دیگر، میلگرد صادراتی چین، بیلت صادراتی CIS و قراضه بیشترین افزایش قیمت را داشتند. متوسط قیمت میلگرد صادراتی چین (فوب) از 438 به 446 دلار افزایش یافت. قیمت متوسط قراضه وارداتی ترکیه از اروپای شمالی نیز از 237 به 247 دلار رسید که 10 دلار افزایش نسبه به هفته قبل را نشان میدهد.
نکته قابل توجه در تحلیل اطلاعات هفته پیش بازار جهانی، تفاوت روند قیمتی بیلت صادراتی ایران و CIS است. قیمت متوسط بیلت ایران با 3 دلار کاهش از 341 به 339 دلاردر تن رسید در حالی که بیلت CIS با 8 دلار افزایش، از 338 به 346 دلار رسید. این در حالی است که در 28 آپریل (حدود 2 هفته پیش) قیمت بیلت ایران و CIS تقریبا برابر بود (حدود 348 دلار) و اتفاقا بیلت CIS در فاصله 28 آپریل تا 8 می افت قیمت بیشتری نسبت به ایران پیدا نمود از 8 می در روندی کاملا متفاوت، در حالی که بیلت ایران به روند کاهشی خود ادامه داد، قیمت بیلت CIS رو به افزایش گذاشت و بالاخره در انتهای این هفته حدود 9 دلار بیشتر از بیلت ایران قیمت خورد.
جزییات قیمتهای جهانی و همچنین روند تغییرات قیمت یبلت ایران و CIS را در جدول و نمودار زیر مشاهد کنید.

بازار جهانی در هفته ای که گذشت / روند متفاوت قیمت بیلت ایران و CIS اخبار                                                                                                            بازار جهانی در هفته ای که گذشت / روند متفاوت قیمت بیلت ایران و CIS اخبار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors