جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

افزایش چشمگیر صادرات فولاد تختال منطقه CIS به چین

بر اساس گزارش Fastmarkets، صادرات فولاد تختال کشورهای شوروی سابق (منطقه CIS) به چین در اواسط ماه مه به شدت افزایش یافت زیرا واردکنندگان چینی حاضر شدند فولاد CIS را با قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر کشورها خریداری کنند.

به گزارش فولادبان،  Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت فولاد تختال صادراتی منطقه CIS، فوب دریای سیاه را در 12 مه 335 تا 340 دلار در تن اعلام کرد که بالاتر از قیمت‌های هفته قبل (335-325 دلار) است.

هفته گذشته بالغ بر 100 هزار تن فولاد تختال صادراتی اوکراین به قیمت هر تن 370 دلار، cfr، به چین فروخته شد که به گفته فعالان بازار، معادل 335 تا 340 دلار، فوب، است.

یک هفته قبل، فولادسازان منطقه CIS که از مبدأ دریای سیاه اقدام به صادرات محصولاتشان می‌کنند، فولاد تختال را با قیمت 330 تا 340 دلار در تن، فوب دریای سیاه، به فروش گذاشته بودند اما در بازارهای سنتی آنها هیچ خریداری برای این قیمت‌ها نبود.

در حالی که خریداران ایتالیایی تمایل اندکی به واردات فولاد تختال نشان داده‌اند، قیمت فروش ورق تخت فولادی در بازار داخلی منطقه CIS به 435 تا 450 یورو در تن، تحویل در کارخانه، در هفته اخیر کاهش یافت. در حالی که هفته قبل از آن قیمت این محصولات 450 تا 455 یورو بود. یک منبع مطلع درباره علت این کاهش اعلام کرده که مشتریان ترکیه‌ای برای خرید فولاد تختال ابراز تمایل کردند اما قیمت‌های پیشنهادی آنها بسیار پایین بوده و مورد موافقت کارخانجات قرار نگرفت.

یک خریدار ترکیه‌ای می‌گوید: ما تلاش کردیم که فولاد تختال را به قیمت کمتر از 330 دلار در تن، cfr، (حدود 315 دلار فوب دریای سیاه) خریداری کنیم.

در هفته گذشته قیمت پیشنهادی فروش کویل نورد گرم ترکیه حدود 370 تا 390 دلار در تن‌، فوب، بود در حالی که هفته قبل از آن، قیمت این محصول 390 تا 400 دلار بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors