سقوط بورس به زیر مرز روانی یک میلیون واحد/ افت 30 هزار واحدی فلزات اساسی

امروز سرمایه از همان دقایق ابتدایی معاملات روی ریل سقوط قرار گرفت. ریزشی که به همین شکل در شاخص فلزات اساسی رخ داد و این شاخص نیز نزدیک به 30 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش فولادبان، امروز در ادامه روند سقوط بازار سرمایه در روزهای گذشته، شاخص کل بورس از همان دقایق اولیه معاملات با سقوطی سهمگین مواجه شد و به زیر مرز روانی یک میلیون واحد رسید. به نحوی که اکنون این شاخص با ریزش 32 هزار و 545 واحدی به رقم 985 هزار و 117 واحد رسیده است. همچنین در روز جاری شاخص کل (هم‌وزن) 6 هزار و 141 واحد پایین‌تر رفت و به رقم 309 هزار و 914 واحد رسید.

در روز ریزش شاخص‌های اصلی بورس، شاخص فلزات اساسی نیز در همان ابتدای معاملات سقوط آزادی نزدیک به 25 هزار واحد را تجربه کرد. در ادامه نیز این روند کاهشی با شیبی ملایم‌تر ادامه پیدا کرد، به نحوی که اکنون شاخص فلزات اساسی در بازار سرمایه به رقم 660 هزار و 174 واحد رسیده است. رقمی که از افت 29 هزار و 860 واحدی این شاخص حکایت دارد.

امروز همچنین نمادهای «بانک ملت»، «بانک تجارت»، «پالایش نفت اصفهان»، «ملی صنایع مس ایران» و «گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی را تشکیل دادند. در روز جاری در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی نیز همه نمادها همزمان سقوط شدیدی را در قمیت‌های خود تجربه کردند که در این میان به تریتیب سهم نمادهای «سرمایه‌گذاری توکا فولاذ»، «آلومینیوم ایران»، «ملی صنایع مس ایران»، «فولاد خوزستان» و «لوله و ماشین‌سازی» از همه بیشتر بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *