جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ابهام در سرنوشت معاون معدنی وزارت صمت

در حالی که در کمتر از 2 روز سه تغییر مهم توسط سرپرست وزارت صمت انجام شده  زمزمه هایی از تغییر معاون امور معدنی وزارت صمت هم شنیده می شود.

رضا رحمانی دوشنبه هفته جاری با دستور رییس جمهور برکنار و حسین مدرس خیابانی به عنوان سرپرست انتخاب شد. پس از برکنار شدن وزیر صمت از سمت خود رحمانی نامه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل اینکه تلاشی برای رای آوردن لایحه وزارت بازرگانی در مجلس انجام نداده باعث شده تا از دولت کنار گذاشته شود.

این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال گذشته رضا رحمانی برای حمایت از تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس رفت. در آن زمان داریوش اسماعیلی که هنوز عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود در این باره از تاکید رحمانی برای تشکیل این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور آقای رحمانی، وزیر صمت درخصوص طرح تفکیک وزارتخانه و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در مجلس برگزار شد. در این جلسه، آقای رحمانی با بیان اینکه توان مدیریت بخش تجارت را ندارند از نمایندگان درخواست کردند که این بخش را از وزارت صمت جدا کنند». تاکید رحمانی بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درحالی انجام شد که دو وزیر قبلی صنعت دولت تدبیر و امید با جدا شدن بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف بودند.

با کنار رفتن رحمانی و سرپرست شدن مدرس که پیش از این قائم مقام وزیر در امور بازرگانی بود تغییرات در این وزارتخانه آغاز شد. سه ساعت پس از منصوب شدن وی به عنوان سرپرست وزارت صمت، اولین تغییر آغاز شد و مدیر کل دفتر وزارتی تغییر کرد. پس از آن دو معاون دیگر در بخش منابع انسانی و پارلمانی هم تغییر کرد. حالا زمزمه هایی در خصوص ادامه تغییرات در سطوح عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گوش می رسد اما دومینوی  این تغییرات به معاونت معدنی هم می رسد؟

اگر مدرس خیابانی قصد تغییر در بخش معاونت معدنی را داشته باشد حتما باید این مورد را در نظر بگیرد که یکسال بیشتر به پایان دولت باقی نمانده و عملا فرد تازه وارد شاید نتواند در این مدت کوتاه اقدامات موثری انجام دهد. اگر هم قصد تغییر نداشته باشد ممکن است مشکل صنایع معدنی به دلیل تصمیم هایی جنجالی اخیر معاون بیشتر شود. داریوش اسماعیلی همکار رضا رحمانی در دوره نهم مجلس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود. زمانی که رضا رحمانی قائم مقام وزیر صمت در دوره دوازدهم انتخاب شد از مجلس خداحافظی کرد تا کار خود را در قوه مجریه ادامه دهد. اما با استعفای محمد شریعتمداری و معرفی وی به عنوان سرپرست این وزارتخانه به مجلس برای دریافت رای اعتماد معرفی شد. در آن زمان اسماعیلی حمایت زیادی از وی کرد و طی مصاحبه هایی که با رسانه ها داشت از توانمندی وی سخن گفت و نمایندگان را قانع می کرد تا به این همکار سابقشان رای اعتماد دهند. پس از اینکه رحمانی از مجلس رای اعتماد گرفت داریوش اسماعیلی را در بهمن ماه سال گذشته به عنوان معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صمت منصوب کرد.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors