جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت توقف عرضه محصولات فولادی در معاملات امروز بورس کالا

نگاهی به تابلوی عرضه محصولات در بورس کالا نشان می‌دهد که عرضه ورق فولادی امروز انجام نشده و گویا درخواست فولادسازان پشت این توقف است.

علت توقف عرضه محصولات فولادی در معاملات امروز بورس کالا اخبار خبر فوری بورس امروز

پیگیری فولادبان از مسئولان بورس کالا با این پاسخ همراه بود که شرکت فولاد مبارکه درخواست داده تا به جای دوشنبه چهارشنبه عرضه خود را انجام دهد و به همین دلیل است که امروز عرضه ای در این زمینه انجام نشده است.

مصوبه اخیر وزارت صمت مبنی بر عرضه 60 درصد تولیدات 37 شرکت تولیدی در بورس کالا با مخالفت و نگرانی هایی برای فعالان صنعت فولاد به همراه داشت و برخی از آنها این مصوبه را مغایر منافع ملی دانستند. مشخص نیست عرضه نشدن ورق فولادی در بورس کالا به نشانه اعتراض به مصوبه اخیر است یا دلیل دیگری دارد اما شاید این اول ماجرای پر پیچ و خم مصوبات در مقابل تولید ملی است.

اقتصاد ایران در رکود قرار دارد که طبق نظر کارشناسان مصرف فولاد در کشور پایین تر از سالهای پیش خواهد بود و منع شرکت های فولادی به صادرات بیشتر باعث کاهش سرمایه گذاری و توسعه خواهد شد. حال شاهد وضعیت جدیدی در این صنعت هستیم که اگر به موقع عرضه کالا در بورس کالا انجام نشود علاوه بر مشکلات ذکر شده می تواند کل تقاضا و عرضه این صنعت را به چالش بکشد.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پیش از این هشدار داده بودند که پافشاری دولت بر اجرای این مصوبه می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. اما مشخص نیست اقدام اخیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان مبنی بر عرضه کردن فولاد در بورس کالا و درخواست عرضه دو روز دیرتر از موعد در راستای اعتراض است یا خیر؟

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors