جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تصمیمات تنبیهی برای فولادی‌ها

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: 55 کارخانه تولید فولاد در کشور داریم که طبق آخرین تصمیم وزارت صمت 37 کارخانه مجبور به عرضه 60 درصدی تولیدات خود در بورس کالا هستند.

امید ظفر در گفت و گو با فولادبان افزود: وزارت صمت کارخانه هایی را مجبور به عرضه 60 درصدی تولیدات خود در بورس کالا کرده که از شفافیت مالی برخوردارند و کارخانه هایی که آمار درستی از میزان تولید و عرضه آنها در دسترس نیست از این اجبار حذف شدند.

وی با بیان اینکه برای خرید از بورس کالا همه کارخانه آزاد هستند تاکید کرد: همه کارخانه های تولید کننده فولاد امکان خرید از بورس کالا را دارند که این کار باعث می شود تا قیمت شمش در بورس افزایش یابد اما 37 کارخانه ملزم به عرضه محصولات خود هستند که این تصمیم نوعی تبعیض است.

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها میزان تولید و عرضه محصولات خود را به انجمن، وزارت صمت و سایت بهین یاب تحویل نمی‌دهند تاکید کرد: اگر قرار است 37 کارخانه 60 درصد محصولاتشان را در بازار عرضه کنند باید بتوانند 100 درصد محصولات مورد نیاز و مواد اولیه خود را از بورس کالا تهیه کنند.

به گفته این فعال اقتصادی، اکنون کارخانه‌ها باید مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند اما کالاهای آنها در بورس کالا با قیمت های تعیین شده تعزیراتی عرضه شود. چنین تصمیماتی توان تولید فولاد ایران را پایین می‌آورد.

ظفر با بیان اینکه بخشنامه ستاد تنظیم بازار 37تولیدکننده فولاد را مجاب کرده تا 60 درصد محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند گفت:  طبق تصمیم دولت 60 درصد محصولات در بورس کالا عرضه و 25 درصد در سبد صادراتی قرار می گیرد. بر این اساس با احتساب 5 درصد ضایعات کارخانه ها تنها 10 درصد قادر به عرضه در بازار هستند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اعتراض فعالان این صنعت اشاره کرد و افرود: فردا جلسه‌ای در مورد تصمیم اخیر دولت برای صنعت فولاد ایران در انجمن تولید کنندگان برگزار می‌شود تا راهی برای اجرای عدالت پیدا کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors