بازگشت فولادسازان کره‌ای به بازار برای خرید قراضه آهن از ژاپن

به گزارش فولادبان از هفته گذشته فعالیت خرید محموله‌های قراضه آهن وارداتی به کره جنوبی رو به افزایش گذاشته چراکه به گفته منابع مطلع به Fastmarkets، فولادسازان کره‌ای به دنبال خرید قراضه از ژاپن هستند.

تقاضای قراضه آهن از جانب کره جنوبی در ماه‌های اخیر متوقف نشده بود اما شیوع بیماری کرونا در این کشور موجب کاهش شدید تقاضا برای فولاد با گریدهای بالا شد به طوری که حتی فولادساز بزرگ این کشور،  Posco، خرید قراضه‌های داخلی و وارداتی را برای سه‌ماهه دوم سال جاری متوقف کرد.

کارخانه بزرگ Hyundai Steel هم مدت‌ها است در بازار نقدی فعال نیست، اما طبق شنیده‌های Fastmarkets، این شرکت در طول هفته گذشته نسبت به کارخانجات متوسط کره‌ای، تحرک بیشتری برای خرید محموله‌های آهن قراضه وارداتی ژاپن داشته است.

فروشندگان قراضه آهن ژاپنی هم به علت نبود تقاضا از جانب تایوان و ویتنام، تمرکز خود را بر قطعی کردن معاملات با کارخانجات کره‌ای گذاشته‌اند.

بر اساس شنیده‌ها معاملات برای آهن قراضه H2-grade وارداتی از ژاپن به کره جنوبی در هفته گذشته به قیمت 216 تا 220 دلار در تن، cfr کره جنوبی، انجام شده در حالی که فروشندگان ژاپنی‌ قیمت‌های بالاتری پیشنهاد کرده بودند.

تحلیل قیمتی Fastmarkets درباره قراضه آهن H2، وارداتی از ژاپن، cfr بندر اصلی کره جنوبی، در 30 آوریل 23000 تا 23500 ین در تن بوده که نسبت به قیمت 23400 ینی هفته قبل، اندکی تغییر داشته است.

در حالی که کارخانجات فولادی در این هفته برای خرید محموله‌های قراضه آهن وارداتی از ژاپن وارد بازار شدند، تقاضا برای محموله‌های قراضه آهن HMS 1&2 (80:20) (وارداتی از سایر قاره‌ها) همچنان پایین ماند زیرا کارخانجات قیمت‌های این نوع محموله‌ها را بالا می‌دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب