فعالیت 50 درصدی کارخانه های فولاد مکزیک/ فولاد برزیل در مسیر رشد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از فعالیت 50 درصدی کارخانه های فولاد مکزیک حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، مدیران شرکت «آرسلورمیتال» در کنفرانسی اعلام کردند که انتظار دارند مراحل تصاحب شرکت CSP (Companhia Siderúrgica do Pecém) – تولیدکننده اسلب برزیلی – تا پایان ماه فوریه تکمیل شود.

در این راستا، مدیر امور مالی «آرسلورمیتال» بیان کرد: قرارداد قاعدتا باید تا پایان ماه جاری بسته شود.

همچنین مدیر ارشد اجرایی این شرکت اشاره کرد: تصاحب شرکت CSP به ما سود دسترسی به منابع رو به رشد و رقابتی انرژی تجدیدپذیر و همچنین هیدروژن را می‌بخشد.

براساس گفته‌های مدیران آرسلورمیتال، ایالت سئارا، محل استقرار شرکت CSP، به طرز قابل توجهی در حال سرمایه‌گذاری در زمنیه رقابت انرژی تجدیدپذیر و هیدروژن سبز است.

تصاحب شرکت CSP به تامین ذخیره اسلب عملیات آرسلورمیتال در آمریکای شمالی کمک خواهد کرد. شرکت CSP ظرفیت تولید 3 میلیون تن اسلب سالیانه را داراست.

قیمت اسلب صادراتی برزیل در یک هفته اخیر به طور چشم‌گیری افزایش یافت که این افزایش قیمت به دلیل رشد تقاضای فولاد نیمه‌تمام و عرضه محدود محصول بود. فروشندگان و خریداران پیش از این افزایش، تقاضای محصول تحویل ماه آوریل را پیش‌بینی کرده بودند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی برزیل به بازه 810 تا 830 دلار به ازای هر تن رسید که این بازه قیمتی نسبت به میانگین قیمت هفته گذشته و تاریخ 6 ژانویه (16 دی ماه 1401) به ترتیب افزایش 85 دلاری و 230 دلاری به ازای هر تن را نشان می‌دهد. این محصول در این مدت در بازه‌های قیمتی 720 تا 750 دلار و همچین 580 تا 600 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

کارخانه نورد گرم مکزیک در ظرفیت تولیدی 50 درصدی

پیش‌روی کارخانه نورد گرم آرسلورمیتال در مکزیک که در دسامبر 2021 فعالیت خود را آغاز کرد درحالی که با 50 درصد ظرفیت تولید خود فعالیت دارد، به کندی پیش‌ می‌رود. این شعبه ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن کویل ورق گرم را دارد و این درحالی است که تنها 4 میلیون تن محصول در سال تولید می‌کند.

مدیر اجرایی آرسلورمیتال در این باره اظهارداشت: ما از سیر تکاملی کارخانه نورد گرم مکزیک بسیار خرسند هستیم. اکنون 50 درصد است و این تنها آمار حال حاضر است. ما به بسط این کارخانه ادامه خواهیم داد.

وی در ماه می گذشته اعلام داشت که انتظار می‌رود که این کارخانه به 40 درصد ظرفیت تولید تا سه ماهه دوم و 60 درصد تا سه ماهه سوم سال 2022 برسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *