امضای طلایی در صنعت فولاد وجود خارجی ندارد!

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: بهترین راه برای حل مشکلات تولیدکنندگان برپایی نشست فعالان حوزه فولاد با وزیر صنعت و تشریح مشکلات و کمی و کاستی های تولید است که خودبخود راه را برای حذف واژه هایی مثل رانت و امضای طلایی باز می کند.

خسرو حجتی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهادهای وزیرجدید صمت درباره صنعت فولاد و حذف امضاهای طلایی در این صنعت افزود: در صنعت فولاد متاسفانه موضوعی باب شده که به آن اعتقادی ندارم و فکر می کنم امضای طلایی اصلا در این صنعت وجود ندارد.

وی ادامه داد: فروش محصولات فولادی و مواد معدنی در بورس کالا و نداشتن خریدار پس از دو بار عرضه در بورس کالا، مجوز صادراتی تولیدکنندگان را بدون امضای طلایی فراهم می کند.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: موضوع امضای طلایی به نظرمن بی جهت و بی مورد بر سر زبان فعالان صنعتی افتاده است تاکنون صادرات صنعت فولادمحدودیت هایی وجود داشت اما بنظرمی رسد بهتر است در شرایط حاضر وزارت صمت برای ارزآوری بیشتر، تسهیل فعالیت تولیدکنندگان و از دست ندادن بازارهای صادراتی به رفع محدودیت ها بپردازد.

حجتی ادامه داد: اعمال سیاست های صادراتی و جلوگیری از خروج محصولات فولادی هرچند جمله کوتاهی است اما تبعات و آثار اقتصادی آن برای تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بسیار زیاد است

وی گفت: درگیری با مشتریان آن سوی مرزها، مشکلات مرتبط با مطالبات ارزی، از دست رفتن بازارهای صادراتی بخشی از تبعات سیاست جلوگیری از صادرات است، این درحالی است که برای به دست آوردن یک مشتری دایمی در بازارهای صادراتی باید زحمت زیادی کشید.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد افزود: تسهیل در صادرات و کمک به تولیدکننده مهمترین امضاهایی هستند که ما تولیدکنندگان آن را طلایی می دانیم زیرا در شرایط حاضر کرونایی و آشفتگی سیاسی و اقتصادی بازارهای منطقه ،  تولیدکنندگان واقعا تحت فشار هستند و حمایت دولت از تولیدکنندگان حکم امضای طلایی را برای آنها دارد.

حجتی بهترین راه برای حل مشکلات تولیدکنندگان را برپایی یک نشست با وزیر صنعت ذکرکرد و گفت: در این نشست اقای وزیر شنونده مشکلات تولیدکنندگان و پذیرای درد و دل آنها خواهد بود و تولیدکنندگان نیز بطور مستقیم برای اقای فاطمی امین شرایط کاری خود را تشریح خواهند کرد و این نشست خود به خود آغازی برای حذف واژه هایی مثل رانت و امضای طلایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *