جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

گردش مالی 600 هزار میلیارد تومانی بورس کالا در سال 1400 نشانه افزایش علاقه به انجام معاملات بورسی

مدیراقتصادی وتوسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: گردش مالی حدود 600 میلیارد تومان کالا ورشد 100درصدی معاملات دربورس کالا مقایسه با سال قبل نشان از افزایش تقاضا و افزایش علاقه فروشندگان و خریداران به انجام معاملات در بورس کالا دارد.

مدیر اقتصادی وتوسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: بخش معدن و صنایع معدنی کشوردر مقایسه با دیگر حوزه های صنعتی وتولیدی بسیار خوب عمل کرده و با ظرفیت سازی در این بخش توانسته است رشد و توسعه قابل قبولی داشته باشد اما مابقی بخش ها مثل وزارت نیرو و وزارت نفت نتوانسته اند به نحو مقتضی ظرفیت سازی داشته باشند که موجب کمبودهای زیرساختی در کشورشده است .

امیرصباغ در گفتگو با فولادبان افزود: معادن و صنایع معدنی در بخش سرمایه گذاری ، تجارت ، بازاریابی و صادرات بسیار خوب عمل کرده اند و فعالان بخش های مختلف زنجیره با اجرای طرح های خط انتقال آب و ساخت نیروگاه در جهت افزایش تولید و توسعه زیرساخت ها گام برداشته اند و اکنون نیز شرکت های خصوصی با هزینه های میلیاردی در حال انجام یا تکمیل آن هستند در حالیکه این طرح ها را وزارت خانه های بزرگ باید در گذشته انجام می دادند ولی انجام ندادند.

مدیر اقتصادی وتوسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: در بازار سرمایه و بورس از 10 شرکت بزرگ بورسی ایران 6 تا 7 شرکت بزرگ که از گردانندگان و تعیین کنندگان شاخص های اصلی بورس از زنجیره معدن هستند که نشان از رغبت سرمایه گذاران به حضور در بازار بورس و اعتماد آنان به این بازار در بخش معدن دارد.

صباغ با اشاره به اینکه بورس کالا بعنوان بازاری بزرگ برای انجام معاملات محصولات معدنی در مقیاس بزرگ است، گفت: شرایط مطلوب زنجیره معدن در بورس و بازار سرمایه موجب شده است ایران از تولید کنندگان اصلی فولاد جهان با رتبه دهم و از تولیدکنندگان اصلی مس با رتبه ششم در دنیا باشد که حفظ و نگهداری این شرایط ، توجه و تقویت بیشتر زیرساخت های معادن را ضروری ترمی کند.

وی افزود: عملکرد سال گذشته بورس کالا نشان داد حدود 600 هزار میلیارد تومان کالا در بورس کالا معامله شد که رشدی 100درصدی در مقایسه با سال قبل از آن داشته است که نشاندهنده افزایش تقاضا در بورس کالا و افزایش علاقه فروشندگان و خریداران به انجام معاملات در بورس کالا دارد.

این مقام بلندپایه ایمیدرو ادامه داد:افزایش معاملات موجب افزایش گردش مالی بورس با ترنوری حدود 30 میلیارد دلاردر سال گذشته شد که بالتبع این عدد بزرگ حاصل اجماع سلایق مختلف با دیدگاه های مختلف مالی و سرمایه ای در این بازار است.

صباغ تصریح کرد:عرضه کنندگان و فروشندگان نقش اصلی در تعیین قیمت محصولات فولادی را در بورس کالا دارند و می توانند در این زمینه پیشنهاد موثر ارائه کنند و مانع از بازارسازی یا زمین زدن بازار در بورس کالا شوند.

وی با اشاره به دعوت از گردانندگان اصلی بورس کالا برای مشارکت موثر در این بازار گفت : بورس کالا در جهت بهبود معاملات مراوداتی با انجمن فولاد ایران و سنگ اهن داشته و از آنها خواسته است درباره اصلاح این بازار نقد و اصلاحاتی داشته باشد که طبیعتا با تجمیع پیشنهادات و نظرات انجمن ها و خبرگان حوزه ها می تواند روند اصلاحی خوبی در بورس کالا فراهم شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors