جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سنگ آهن ارزان برای فولادسازان کم است

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره کمبودی در بخش سنگ آهن کشور وجود ندارد، تصریح کرد: فولادسازان مازاد مصرف سنگ آهن دارند و به دنبال سنگ آهن ارزان هستند.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان در رابطه با برداشته شدن تیک صادراتی سنگ آهن توسط وزارت صمت گفت: وقتی قیمت سنگ آهن در بورس کالا کشف شود، تیک صادراتی در بخش سنگ آهن برداشته می‌شود و مشکلی برای حذف آن وجود ندارد، اما باید توجه کرد که سنگ آهن در قالب بسته‌بندی مواد خام ثبت خواهد شد و صادرات آن مشمول عوارض صادرات است. یعنی تیک برداشته می‌شود، اما مالیات از صادرکننده گرفته می‌شود و انگیزه صادرات به این صورت کم خواهد شد چون در صورت پرداخت مالیات، سنگ آهن در بورس کالا با قیمت بهتری قابلیت فروش دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد که امسال کمبودی در تأمین سنگ آهن پیش بیاید، ولی در حال حاضر، سنگ آهن ارزانی که فولادسازان به دنبال خرید آن هستند، کم است و در حال حاضر هم سنگ آهن‌های عرضه شده در بورس کالا بدون مشتری می‌ماند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: خریداری نشدن سنگ آهن در بورس کالا هیچ ربطی به قیمت ندارد و علت اصلی آن این است که فولادسازان سنگ آهن مازاد در انبار خود دارند چون سنگ آهن به میزان کافی عرضه می‌شود و عرضه و تقاضا در بورس کالا مشخص می‌کند که سنگ آهن در کشور کم نیست.

صباغ در پایان درباره وضع عوارض 70 درصدی روی صادرات سنگ آهن افزود: وضع این میزان عوارض روی صادرات سنگ آهن به عنوان یک پیشنهاد مطرح است و با عرضه سنگ آهن در بورس کالا و شفاف‌سازی قیمت‌های داخلی، شاید لازم نباشد که تا این حد عوارض روی صادرات این محصول در نظر گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors