فضای کسب و کار صنایع معدنی باید تابع تصمیمات کارشناسی باشد نه تصمیمات حکومتی

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت: توسعه صنایع معدنی در گرو سهولت فضای کسب و کار است و در این فضا تصمیمات کارشناسی بجای تصمیمات حکومتی قوانین کسب و کار را مدیریت کند.

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به اولویت های رئیس جمهور منتخب درصنعت فولاد افزود: جلوگیری از صدور بخشنامه های خلق الساعه ، تعدد قوانین و عدم اطلاع رسانی برای اصلاح قوانین از موضوعات قابل توجه رئیس جمهور در صنعت فولاد است.

وی با اشاره به مشکلات معدن کاری در کشور تصریح کرد: نادیده گرفتن مالکیتهای فردی ،عدم هماهنگی مدیران تصمیم ساز و نبود فضای مطمئن اقتصادی از مهمترین موانع بخش تولید است.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران توسعه صنایع معدنی را در گرو سهولت فضای کسب و کار دانست و گفت : در این فضا باید تصمیمات کارشناسی بجای سیستم تصمیم ساز، کسب و کار را مدیریت کند و با ایجاد تقاضا و بازار داخلی و خارجی موانع محدودکننده را از میان بردارد.

عسکرزاده افزود: منطقی کردن حقوق ، حذف جرایم اضافه برداشت ، تشویق معادن برای تولید بیشتر ، توجه به کسب وکارهای کوچک و تدوین برنامه ملی اکتشاف از راهکارهای اصلی توسعه در صنایع معدنی است.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت حقوق دولتی معدنکاران ادامه داد: حقوق معدنکاران در راستای تجمیع عوارض تعریف شده که باید در پروانه بهره برداری درج شود وسالانه تغییر نکند در حالیکه اینگونه نیست و این روند باعث سردرگمی معدنکاران شده است .

عسکرزاده با اشاره به ضرورت تامین ارز معدنکاران گفت: ازنیاز معادن برای تامین ارز ماشین آلات ، تجهیزات و اکتشاف غفلت شده وفقط چند بنگاه بخش خصوصی به این تجهیز ماشین الات بعنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید توجه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *