جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

فضای کسب و کار صنایع معدنی باید تابع تصمیمات کارشناسی باشد نه تصمیمات حکومتی

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت: توسعه صنایع معدنی در گرو سهولت فضای کسب و کار است و در این فضا تصمیمات کارشناسی بجای تصمیمات حکومتی قوانین کسب و کار را مدیریت کند.

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به اولویت های رئیس جمهور منتخب درصنعت فولاد افزود: جلوگیری از صدور بخشنامه های خلق الساعه ، تعدد قوانین و عدم اطلاع رسانی برای اصلاح قوانین از موضوعات قابل توجه رئیس جمهور در صنعت فولاد است.

وی با اشاره به مشکلات معدن کاری در کشور تصریح کرد: نادیده گرفتن مالکیتهای فردی ،عدم هماهنگی مدیران تصمیم ساز و نبود فضای مطمئن اقتصادی از مهمترین موانع بخش تولید است.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران توسعه صنایع معدنی را در گرو سهولت فضای کسب و کار دانست و گفت : در این فضا باید تصمیمات کارشناسی بجای سیستم تصمیم ساز، کسب و کار را مدیریت کند و با ایجاد تقاضا و بازار داخلی و خارجی موانع محدودکننده را از میان بردارد.

عسکرزاده افزود: منطقی کردن حقوق ، حذف جرایم اضافه برداشت ، تشویق معادن برای تولید بیشتر ، توجه به کسب وکارهای کوچک و تدوین برنامه ملی اکتشاف از راهکارهای اصلی توسعه در صنایع معدنی است.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت حقوق دولتی معدنکاران ادامه داد: حقوق معدنکاران در راستای تجمیع عوارض تعریف شده که باید در پروانه بهره برداری درج شود وسالانه تغییر نکند در حالیکه اینگونه نیست و این روند باعث سردرگمی معدنکاران شده است .

عسکرزاده با اشاره به ضرورت تامین ارز معدنکاران گفت: ازنیاز معادن برای تامین ارز ماشین آلات ، تجهیزات و اکتشاف غفلت شده وفقط چند بنگاه بخش خصوصی به این تجهیز ماشین الات بعنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید توجه کرده اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors