عرضه تلفیقی ورق گرم سیاستی برای کاهش نرخ بازار/ تاثیر نرخ ارز بر فولاد

علت اصلی کاهش قیمت ورق‌های فولادی رکود تقاضای مصرفی است و در حال حاضر بازار در سایه موضوعات و اخبار مربوط به برجام و اتمسفر ایجاد شده از آن حرکت می‌کند که البته بازارهای دیگر مانند بازار ارز نیز بر رکود ایجاد شده بی‌تأثیر نیست.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گروه فولادیار کوروش گفت: عرضه تلفیقی ورق گرم فولادی سبب آرامش در بازار داخلی ورق های فولادی شده اما با توجه به رشد قیمت سنگ آهن و انرژی (نفت) و به تبع آن رشد قیمت‌های جهانی محصولات فولادی در دو ماه اخیر ادامه اجرای این سیاست کمی سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

آرش مرعشی در گفتگو با فولادبان درباره کاهش قیمت ورق فولادی در بازار افزود: علت اصلی کاهش قیمت ورق‌های فولادی رکود تقاضای مصرفی است و در حال حاضر بازار در سایه موضوعات و اخبار مربوط به برجام و اتمسفر ایجاد شده از آن حرکت می‌کند که البته بازارهای دیگر مانند بازار ارز نیز بر رکود ایجاد شده بی‌تأثیر نیست.

وی ادامه داد: بازار محصولات فولادی در سال آینده با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مانند افزایش دستمزدها و افزایش قیمت انرژی مورد استفاده در تولید (برق و گاز) افزایشی است.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گروه فولادیار کوروش تصریح کرد: نرخ ارز عامل دیگری است که بر قیمت محصولات فولادی بسیار تاثیر می گذارد و تغییر قیمت دلار 4200 تومانی به نرخ دلار سامانه نیما ( ETS ) درمحاسبه حقوق، عوارض و مالیات گمرکی در سال 1401 سبب افزایش چشم گیر هزینه واردات ورق های فولادی خواهد شد.

به گفته وی، در مجموع این موضوعات قطعی در کنار عدم قطعیت نتیجه مذاکرات وین عوامل تاثیر گذار بر روی بازار ورق های فولادی در فصل بهار 1401 است و تولید کنندگان قطعا تمایل بیشتر به صادرات در سال آینده خواهند داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *