روسیه قصد دارد از اول آگوست عوارض صادرات فولاد و فلزات اساسی وضع کند

وزارت اقتصاد روسیه پیشنهاد داده است که دولت برای صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی که خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) فروخته می‌شود تعرفه موقت وضع کند.
روسیه قصد دارد از اول آگوست عوارض صادرات فولاد و فلزات اساسی وضع کند

به گزارش فولادبان به نقل از Fastmarkets ماکسیم رشیتنیکوف، وزیر اقتصاد روسیه گفت وضع این عوارض که محصولات فولادی و همچنین مس، نیکل و آلومینیوم را تحت تأثیر قرار خواهد داد به این دلیل است که قیمت‌های جهانی فلزات در حال افزایش است و بازار داخلی را تحت فشار قرار می‌دهد.

از ابتدای سال 2021 قیمت فلزات آهنی 30 درصد و فلزات غیر آهنی 50 درصد افزایش یافته است. رشد قیمت‌های جهانی منجر به افزایش قیمت‌های داخلی می‌شود، بنابراین هزینه ساخت‌وساز در حال افزایش است.

نرخ عوارض پایه 15 درصد خواهد بود و برای هر فلز حداقل مقدار مشخصی وجود دارد.

رشیتنیکوف گفت، حداقل نرخ عوارض برای صادرات گندله سنگ‌آهن 54 دلار در هر تن، برای محصولات فولادی نورد گرم و میلگرد 115 دلار در هر تن، برای کویل نورد سرد 113 دلار در هر تن و برای فولاد ضدزنگ و فروآلیاژها 150 دلار در هر تن خواهد بود.

این وزارتخانه برای فلزات غیر آهنی، نرخ‌های تعرفه زیر را پیشنهاد کرده است: مس 1126 دلار در هر تن، نیکل 2321 دلار در هر تن و آلومینیوم 254 دلار در هر تن.

این عوارض از اول آگوست تا 31 دسامبر 2021 اخذ می‌شود.

رشیتنیکوف خاطرنشان کرد که این عوارض باید قبل از 30 ژوئن تصویب شوند زیرا در قوانین روسیه آمده است که بین تصویب تا زمان اجرای قانون باید یک ماه فاصله باشد.

یک تولیدکننده آهن خام روسی گفت احتمال وضع عوارض نزدیک به 100 درصد است و تقریباً غیرممکن است که لغو شود. با توجه به پیشنهاد عوارض 15 درصدی یا 115 دلار به ازای هر تن بر آهن خام، تولید ما به نصف کاهش می‌یابد؛ بنابراین ما هیچ تخصیصی برای صادرات نخواهیم داشت.

یک تاجر هم  گفت: معاملات زیادی وجود دارد که در صورت وضع عوارض تحت تأثیر قرار خواهد گرفت چگونه مشتریان یا کارخانه‌ها می‌توانند ناگهان 15 درصد را جذب کنند؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *