جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 16 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جای خالی بخش خصوصی در تدوین اسناد بالادستی/ آمایش سرزمین چرا اجرا نشد؟

توسعه صنعت ایران به عنوان یک الزام جدی برای پیشرفت کشور است و صنعت فولاد با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند نقش موثری در صنعتی شدن کشور ایفا کند. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در این باره گفت: تدوین سند جامع صنعت و نهایی شدن آن، همانند طرح های قبلی و سند چشم انداز20 ساله و دیگرطرح ها حرکتهای بی سرانجام درحل مشکلات صنعت فولاد است.

کامران وکیل درگفت وگو با فولادبان در واکنش به اعلام رییس جمهور مبنی بر تدوین سند جامع صنعت و نهایی شدن این سند اظهار داشت: از این اسناد و مصوبات در‌ صنعت فولاد مثل برنامه توسعه پنجساله، سند چشم انداز 20 ساله و طرح آمایش سرزمین بسیار زیاد تدوین و نهایی شده است.

وی با اشاره به وجه مشترک تدوین تمام اسناد و طرح‌ها در صنعت فولاد افزود: در تدوین  همه اسناد یک وجه مشترک وجود دارد و آن هم این است که دست اندرکاران صنایع و اقتصاد کشور از مفاد اسناد و مراحل تدوین و تنظیم آن خبردار نمی شوند.

این فعال معدنی با انتقاد از کنار گذاشتن بخش خصوصی در تصمیمات کلان کشور تصریح کرد: در مراجعه به طرح  آمایش سرزمین مشاهده می‌شود نقاط مشخصی در سراسر کشور برای احداث صنایع فولادی، سیمان و پتروشیمی با توجه به مصرف بالای آب آنها مشخص شده اما در عمل مشخص می‌شود، یک طرح فولادی بدون توجه به طرح آمایش سرزمین در یک منطقه خشک و بی آب احداث شده است.

وکیل با ابراز تاسف از وجود اسناد و طرح های متعدد در صنعت فولاد تصریح کرد: تعدد قوانین نشان می‌دهد برخی افراد به جای اجرای اصولی یک قانون علاقه به تولید قوانین دارند و یکی از معضلات کشور نیز همپوشانی و تعارض قوانین است.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از تدوین سند و نهایی شدن آن افزود: با وجود ثروت و منابع طبیعی فراوان، ناکارامدی سیستمی قابل مشاهده است و دولتها در ابتدای فعالیت خود  وعده‌هایی مبنی بر اصلاح ساختار می‌دهند اما مشاهده نتیجه نشان می‌دهد همان راه دولتهای قبلی طی شده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors