افزایش 20 درصدی تولید فولاد آمریکا

آمار و ارقام یک گروه تحقیقاتی آمریکایی حاکی از آن است که تولید فولاد آمریکا از ابتدای سال 2021 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فولادبان و به نقل از Zacks Investment Research، تولید فولاد آمریکا از ابتدای سال 2021 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً 20 درصد افزایش یافته است. بر اساس آخرین گزارش هفتگی موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، تولید فولاد خام ایالات متحده بر اساس مقایسه هفتگی در هفته منتهی به 4 سپتامبر کاهش یافته است.

در هفته مذکور، نرخ استفاده از ظرفیت- معیار کلیدی در صنعت فولاد- در میان تقاضای داخلی قوی در سطح 85 درصد باقی ماند.

تولید فولاد خام آمریکا در هفته منتهی به 4 سپتامبر یک میلیون و 866 هزار تن خالص بوده است که 0.4 درصد نسبت به تولید یک میلیون و 873 هزار تن در هفته منتهی به 28 آگوست کاهش یافته است.

تولید فولاد ایالات متحده بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است که تعطیلی بخش‌های عمده مصرف‌کننده فولاد به دلیل همه‌گیری کرونا باعث کاهش تقاضای فولاد شد. بر اساس گزارش AISI، تولید فولاد آمریکا در هفته مذکور 23.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

در هفته گزارش‌شده میزان استفاده از ظرفیت 84.5 درصد بود که نسبت به هفته قبل که 84.9 درصد بود، مقداری کاهش داشت. بر اساس گزارش AISI، میزان استفاده از ظرفیت صنعت فولاد آمریکا در هفته گزارش‌شده نسبت به 67.4 درصد در سال قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نرخ استفاده از ظرفیت در ماه مه 2020 به 51 درصد سقوط کرد که پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر است.

در همین حال، میزان تولید سالانه تعدیل‌شده تا 4 سپتامبر 63 میلیون و 904 هزار تن خالص با نرخ استفاده از ظرفیت 80.6 درصد بود که 20.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

صنعت فولاد آمریکا به دلیل احیای شدید تقاضای داخلی و افزایش سرسام‌آور قیمت فولاد، در سال 2021 دوباره رونق گرفته است.

ویروس کرونا به تقاضا برای فولاد در بازارهای اصلی استفاده نهایی مانند ساخت‌وساز و خودرو در نیمه اول سال 2020 آسیب رساند. تخریب تقاضای ناشی از همه‌گیری نیز باعث شد کارخانه‌های فولاد ایالات متحده تولید خود را محدود کنند و استفاده از ظرفیت به پایین‌ترین سطح خود در چند سال اخیر برسد.

با این حال، صنعت فولاد آمریکا به دلیل افزایش قیمت فولاد و تقاضای شدید امسال رونق گرفته است. به دنبال از بین رفتن محدودیت‌ها، تقاضا برای فولاد از سه‌ماهه سوم سال گذشته با ازسرگیری فعالیت‌ها در بخش‌های عمده مصرف‌کننده فولاد افزایش یافت.

علی‌رغم بحران صنایع نیمه‌هادی، سازندگان فولاد آمریکایی شاهد ثبت سفارشات مناسب از سوی صنعت خودرو هستند. تقاضا در بازار ساخت‌وسازهای غیرمسکونی نیز مطلوب است.

بازگشت تقاضا به افزایش قابل توجه ظرفیت صنعت فولاد ایالات متحده و راه‌اندازی مجدد ظرفیت خالی کمک کرده است. قیمت فولاد ایالات متحده نیز ناشی از افزایش تقاضا و کمبود عرضه تا حدی به دلیل همه‌گیری در حال افزایش است.

قیمت کویل نورد گرم (HRC) در آگوست 2020 به پایین‌ترین سطح چندساله اخیر به علت همه‌گیری کرونا یعنی 440 دلار در هر تن رسید. با این حال، قیمت HRC از سپتامبر 2020 شروع به بهبود کرد و از آن زمان در ایالات متحده در حال افزایش است. افزایش قیمت از سوی کارخانه‌های فولاد، کاهش عرضه، کاهش واردات فولاد و تقاضای ثابت عامل افزایش قیمت فولاد در آمریکا شد. با ادامه روند صعودی قیمت‌ها، قیمت کویل نورد گرم به بالاتر از 1900 دلار در هر تن رسید. قیمت HRC بیش از چهار برابر پایین‌ترین سطح آگوست 2020 افزایش یافته است.

عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تا حد زیادی به افزایش شدید قیمت فولاد کمک کرده است. انتظار می‌رود افزایش قیمت در ماه‌های آینده به دلیل محدودیت بیشتر در تقاضا و عرضه ادامه یابد که احتمالاً با مجموعه‌ای از تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده کارخانه‌ها و تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده تشدید می‌شود.

تقاضای داخلی قوی و افزایش قیمت به شرکت‌های فولادی ایالات متحده در سه‌ماهه دوم 2021 کمک کرد. کارخانه‌های فولادی آمریکا از افزایش قیمت، سود می‌برند زیرا جهش قابل توجه در قیمت HRC رشد هزینه‌های مواد اولیه از جمله قراضه آهن را جبران کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *