افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد در چین

قیمت مواد اولیه تولید فولاد در بورس کالای دالیان چین روز سه‌شنبه افزایش یافت، در حالی که در اثر کمبود عرضه، زغال‌سنگ کک‌شو بیش از 3 درصد جهش کرد
حاشیه سود چینی‌ها

به گزارش رویترز، معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایش 3.2 درصدی به 2098 یوان (323.54 دلار) در هر تن رسید که بالاترین میزاناز 13 مه است.

قیمت معاملات آتی زغال‌سنگ هم با رشد 2.6 درصدی به 2738 یوان در هر تن رسید.

تحلیلگران موسسه SinoSteel Futures در یادداشتی درباره بازار مواد اولیه فولاد چین نوشتند: نرخ استفاده از ظرفیتشرکت‌های ککسازی در حال افزایش است، اما هنوز به سطح قبل از کنترل تولید نرسیده و نسبت به مدت مشابه سال‌هایگذشته پایین‌تر است.

داده‌های اداره آمار چین هم نشان داد، تولید زغال‌سنگ چیندر ماه ژوئن با کاهش 3.2 درصدی به 38.91 میلیون تن در مقایسه با ماه مشابه در سال 2020 رسید.

معاملات آتی سنگ‌آهن هم در بورس دالیان با 0.3 درصدافزایش به 1233 یوان در هر تن رسید.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور، گفت: علی‌رغم تنگنای موجود در عرضه سنگ‌آهن، به‌ویژهاز استرالیا، محاسبات ما نشان می‌دهد که قیمت‌ها هنوز در مقایسه با بالاترین هزینه تولید، بیش از حد ارزشگذاریمی‌شوند و حباب دارند.

بر اساس اطلاعات موسسه مشاوره SteelHome، قیمت سنگ معدن با عیار 62 درصد برای تحویل به چین 50 سنت کاهش یافت و به 222.5 دلار در هر تن رسید.

قیمت میلگرد در بورس شانگهای برای تحویل در ماه اکتبر با 0.2 درصد کاهش به 5601 یوان در هر تن رسید. معاملات آتیکویل نورد گرم نیز 0.6 درصد کاهش یافت و به 5968 یوان در هر تن رسید.

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ شانگهای برای تحویل در ماه آگوست با 1.6 درصد کاهش به 18490 یوان در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *