جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید 3100 دستگاه ماشین آلات معدنی ایرانی تا ۳ سال آینده/ دلال‌ها برای بازار تصمیم می‌گیرند

مدیرعامل شرکت تولید و تجهیزات سنگین هپکو از نهایی شدن تامین اعتبار برای ساخت ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات معدنی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

تولید 3100 دستگاه ماشین آلات معدنی ایرانی تا ۳ سال آینده/ دلال‌ها برای بازار تصمیم می‌گیرند عینک فولادی معدن

به گزارش فولادبان، محمدعلی رفیعی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ و هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ تولید و در اختیار فعالان معدنی قرار می‌گیرد.

وی درباره همکاری با طرف‌های خارجی گفت: براساس قرارداد‌هایی که برای تامین قوای محرکه منعقد شده است تولید هزار دستگاه را برای سال جدید میلادی برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت تولید و تجهیزات سنگین هپکو با اشاره به تقاضای بازار‌های منطقه برای خرید ماشین آلات معدنی ایرانی، افزود: تقاضا برای خرید ماشین آلات معدنی در کشور‌های همسایه زیاد است و با وجود آنکه طرف‌های خارجی سود بیشتری می‌دهند، اما اولویت ما تامین نیاز داخل است.

رفیعی درباره فرسودگی ماشین آلات معدنی به عنوان چالش اصلی در حوزه معدن کاری، گفت: هم اکنون، یکی از مشکلات اساسی در بهره برداری، کارایی پایین ماشین آلات معدنی است که معادن را بلااستفاده می‌کند و باید این مشکل به صورت زیربنایی و اصولی برطرف شود.

وی با اشاره مشکلات جابجایی مواد معدنی،  تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته برنامه ریزی مشخصی برای این موضوع انجام نشده و در حال حاضر نیز ایمیدرو در رابطه با پیمانکاران معدنی راهبرد مشخصی ندارد.

مدیرعامل شرکت تولید و تجهیزات سنگین هپکو ادامه داد: سالانه توان تامین ۲ هزار دستگاه ماشین آلات مورد نیاز معادن از طریق تولید، بازسازی و واردات ماشین آلات معدنی در کشور وجود دارد تا بتوان بازسازی و نوسازی در معادن را اجرایی کرد.

رفیعی با انتقاد از برخی واردکنندگان ماشین آلات معدنی، گفت: تولیدکنندگان با وارداتی که توسط متخصصان این حوزه و با کار کارشناسی انجام شود، مشکلی ندارند، بلکه مشکل زمانی ایجاد می‌شود که دلال‌ها برای بازار تصمیم می‌گیرند و هر ماشین آلاتی را که در بازار منطقه وجود دارد، بدون توجه به عمر مفید و کارکرد آن وارد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: واردات ماشین آلات معدنی به این شکل که بیشتر آن‌ها عمر بالای ۱۰ سال دارند و اغلب هم در اختیار معادن کوچک و متوسط قرار می‌گیرد، هیچ کمکی به فرایند بهره برداری و افزایش بهره وری در معادن نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت تولید و تجهیزات سنگین هپکو به مشکلات معادن در بازسازی ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: در بازسازی ناوگان معادن با سه مشکل اصلی شامل نبود مکانیک ماهر، کمبود قطعات یدکی اصلی و نداشتن ابزار و آموزش کافی مواجه هستیم و با وجود آنکه مراکز استانی برای تعمیرات ماشین آلات معدنی ایجاد شده است، اما به دلیل حجم بالای ماشین آلات فرسوده، این مراکز پاسخگوی نیاز معادن برای بازسازی نیست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors