جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 مهر 1403 - 1 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

بازار فولاد در دست دلالان؛ صادرات بی‌کیفیت و ارزان قیمت با کارت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد

مدیرعامل فولاد ناب تبریز گفت: بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی، بازار فولاد به دست دلالان و سودجویانی افتاده که بدون در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه صنعت فولاد کشور، به صادرات محصولات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت با کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف می‌پردازند و به اعتبار کشور لطمه می‌زنند.

بازار فولاد در دست دلالان؛ صادرات بی‌کیفیت و ارزان قیمت با کارت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد اخبار

کریم رحیمی در گفتگو با فولادبان در رابطه با رشد صادرات فولاد کشور در نیمه اول سال بیان کرد: در حال حاضر با وجود سیاست‌های محدودکننده، به نظر می‌رسد ادعای رشد ۳۲ درصدی صادرات فولاد در نیمه اول سال جاری اغراق‌آمیز باشد. حتی اگر صادراتی انجام شده باشد، اغلب از طریق کارت‌های بازرگانی یک‌ساله و موقت صورت گرفته که در این نوع صادرات، تعهدات ارزی برقرار نیست و از این رو، ارزآوری واقعی برای کشور به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، فعالان صنعت فولاد مدت‌هاست که در مورد اثرات منفی سیاست‌های غیرکارشناسانه و لحظه‌ای بانک مرکزی بر صادرات هشدار داده‌اند. همچنین شرکت فولاد ناب تبریز از ابتدای سال جاری هیچ صادراتی نداشته؛ چرا که سیاست‌های نادرست، به ویژه بازگشت ارز نیمایی، عملاً صادرات را برای تولیدکنندگان غیرممکن کرده است.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز اظهار کرد: با توجه به مشکلات صادرات و بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی، بازار فولاد به دست دلالان و سودجویانی افتاده که بدون در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه صنعت فولاد کشور، به صادرات محصولات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت با کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف می‌پردازند و به اعتبار کشور لطمه می‌زنند.

به گفته رحیمی، صادرات کالاهای باکیفیت به بازارهای خارجی نشانه‌ای از توانایی تولید کشورها در رقابت در بازارهای بین‌المللی است؛ اما در شرایط فعلی، برخی سودجویان از وضعیت بحرانی اقتصادی سوءاستفاده کرده و محصولات بی‌کیفیت ارائه می‌دهند که این امر بر اعتبار کشور اثر منفی خواهد گذاشت و در بلندمدت، پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از طرفی، امنیت و سرمایه‌گذاری دو عنصر کلیدی در تأمین و توسعه بازار و اقتصاد کشور و منطقه محسوب می‌شوند. هرگونه تنش و ناآرامی، می‌تواند موجب فرار سرمایه‌ها و ایجاد تردید در امر سرمایه‌گذاری شود. در این راستا، تنش‌های اخیر در منطقه باعث افزایش ریسک در بازار و به تبع آن سبب فرار سرمایه، کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی-تولیدی می‌شود.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز در پایان خاطرنشان کرد: معمولا ناامنی به اشکال مختلف بر انواع بازار تاثیر گذاشته و پیش بینی آینده را برای فعالان بازار سخت و غیر ممکن می‌کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد با این روند روزها و ایام سختی بر بازار فولاد حاکم شده و به طرز محسوسی در روند واردات و صادرات اختلال ایجاد خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors