جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 مهر 1403 - 3 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی ذوب آهن به معدن طبس/ علت عقب ماندگی معادن ذغال سنگ چیست؟

نماینده مردم اسفراین، بام و صفی آباد گفت: مجتمع ذوب آهن اصفهان بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به معدن طبس بدهی دارد و اگر بدهی‌های خود را به موقع پرداخت کند، می‌تواند مواد مورد نیاز خود را ارزان‌‎تر تأمین می‌کند.

بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی ذوب آهن به معدن طبس/ علت عقب ماندگی معادن ذغال سنگ چیست؟ اخبار

هادی قوامی در گفتگو با فولادبان در خصوص ایمنی ‌سازی معادن در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در این راستا، ابتدا باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه گذاری در معادن توجیه خاص خود را داشته باشد و اثرات آن برای معدن و مردم منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد، آثار مثبت را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: به طور مثال مصرف کننده معدن زغالسنگ طبس که اخیراً دچار حادثه شد و جان زیادی از هموطنان تلاشگر را گرفت، ذوب آهن اصفهان است. این شرکت هم از خارج زغالسنگ وارد می‌کند و هم از کارخانه‌های طبس تامین نیاز می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس اظهار کرد: بر همین اساس، زغالسنگی که ذوب آهن اصفهان از خارج وارد می‌کند، به طور مثال هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان است؛ اما زغال سنگی که از طبس تأمین می‌کند، هر کیلو را ۷ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کند. یعنی قیمت زغالسنگ وارداتی بیش از ۲ برابر قیمت داخلی است و سوال پیش می‌آید که چرا ذوب آهن اصفهان حقوق واقعی معدن را پرداخت نمی‌کند؟

قوامی افزود: از سوی دیگر، مجتمع ذوب آهن اصفهان بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به معدن طبس بدهی دارد و اگر بدهی‌های خود را به موقع پرداخت کند، می‌تواند مواد مورد نیاز خود را ارزان‌‎تر تأمین می‌کند.

به گفته وی، پرداخت در معدن طبس با صنعتی دیگر نباید تفاوت زیادی داشته باشد و ضرورت دارد پرداخت‌ها به صورت کامل و مناسب صورت بگیرد.

نماینده مردم اسفراین، بام و صفی آباد گفت: در واقع پرداختی‌ها باید به صورت تامین اجتماعی جامع باشد که متاسفانه برای نیروی کار به این شکل نیست. همچنین جایگاه و منزلت نیروی کار باید طی زمان ارتقا پیدا کند که به این نکته نیز توجهی نمی‌شود. از طرفی شنیدن صدای کارگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ نه اینکه صدای کارگر را به شکل مزاحم بشنوند.

قوامی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، اگر کار شایسته را به درستی انجام دهیم، تولید ناب اتفاق می‌افتد و در این صورت، اقدامات موجود در معدن و استانداردهای لازم با کیفیت بالا اجرا می‌شود و شاهد تکرار این اتفاقات نخواهیم بود. بنابراین اولین مقصر مجتمع ذوب آهن اصفهان است که طلب معدن زغالسنگ طبس را پرداخت نکرد. ارزان‌تر بودن قیمت زغالسنگ داخلی نسبت به زغالسنگی که وارد می‌شود، از دیگر نکات اصلی است؛ چرا که با این شرایط، حقوق حقه پرداخت نمی‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors