جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 مهر 1403 - 5 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد:

پیمانکار، مقصر اصلی حادثه معدن طبس است/ وزارت کار از حق و حقوق خانواده جانباختگان دفاع کند

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کوتاهی‌های به وجود آمده در حادثه معدن طبس، پیمانکار و یا صاحب معدن را به عنوان نخستین مقصران این حادثه معرفی کرد.

پیمانکار، مقصر اصلی حادثه معدن طبس است/ وزارت کار از حق و حقوق خانواده جانباختگان دفاع کند اخبار

به گزارش فولادبان، حسینعلی حاجی دلیگانی، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی ابعاد حادثه معدن طبس در جلسات این کمیسیون اظهار کرد: کمیسیون اصل نود تاکنون ورود به این موضوع نداشته است، اما در صورت ارسال شکایت از سوی خانواده متوفیان و همچنین مشاهده هر گونه خلل در روند بررسی این پرونده، این کمیسیون نود برای ایجاد شفافیت بیشتر در این زمینه مداخله‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره مقصر اصلی این حادثه گفت: در حال حاضر نظریات مختلفی در این باره وجود دارد ولی آنچه که مسلم است این است که در خصوص موضوع مذکور کوتاهی رخ داده و متاسفانه اصول ایمنی برای این معدن رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: مسئولان این معدن می‌توانستند با رعایت اصول ایمنی مانع از بروز این حادثه آن هم در چنین حد و اندازه‌ای باشند. کوتاهی به وجود آمده بیشتر از سوی پیمانکار یا صاحب معدن بوده و وزارتخانه‌های صمت و کار در این زمینه صرفاً وظیفه نظارتی داشته‌اند؛ حال اگر مشخص شود که در زمینه امور نظارتی هم کوتاهی صورت گرفته باشد، مسئولان این دو وزارتخانه هم باید در کنار پیمانکار پاسخگو باشند.

حاجی‌ دلیگانی خاطرشان کرد: اگر در آینده اتفاقی مانند حادثه معدت طبس رخ دهد، وزارتخانه‌های صمت و کار حتماً باید پاسخگو باشند، زیرا اساساً وظیفه این وزارتخانه‌ها است که بینند که اصول ایمنی و یا استاندارد‌های لازم برای کار در معادن کشور رعایت می‌شود یا خیر.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، همچنین در پایان سخنان خود درباره عدم حمایت دستگاه‌‌ذی‌ ربط با موضوع حادثه معدن طبس از خانواده جانباختگان این حادثه تلخ گفت: وزارت کار باید با مداخله در این زمینه از حق و حقوق خانواده جانباختخان این حادثه دفاع کند و مانع از تضییع حقوق آنها شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors