جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1403 - 4 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قدرت دلار، طلا را متضرر کرد/ خوشبینی بازار، پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند

در پی انتشار داده‌های قوی اقتصادی و تقویت دلار، طلا امروز با کاهش مواجه شد.

قدرت دلار، طلا را متضرر کرد/ خوشبینی بازار، پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند اخبار

به گزارش فولادبان، (XAU/USD) در روز دوشنبه کاهش یافت و در محدوده ۲۶۴۰ دلار معامله شد.

گفتنی است داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده دلار را تقویت کرد و از این رو، تقاضا برای دارایی‌های امن محدود شد. این فلز گرانبها پس از آنکه داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده، انتظارات برای تسهیل سیاست‌های تهاجمی توسط فدرال رزرو را کاهش داد، در تلاش برای به دست آوردن کشش است.

علاوه بر این، در چشم‌انداز داده‌ها، نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای به ۴٫۱ درصد کاهش یافت و از این رو، انعطاف‌پذیری بازار کار را تقویت کرد.

این اعداد منجر به ارزیابی مجدد سیاست نرخ فدرال رزرو شده است. ابزار نظارت بر نرخ گروه CME هم‌اکنون با احتمال ۹۵ درصدی نشان می‌دهد که فدرال رزرو در جلسه‌ی بعدی خود نرخ‌ها را بدون تغییر نگه می‌دارد، که در واقع، بیانگر رقم بسیار کمتری نسبت به کاهش نرخ‌های مورد انتظار قبلی است.

در نتیجه، دلار آمریکا به بالاترین حد در هفت هفته‌ی گذشته رسید و باعث شد طلا برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری داشته باشد.

خوشبینی بازار، پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند

علاوه بر داده‌های قوی ایالات متحده، خوش‌بینی بازار پیرامون تداوم تلاش‌های محرک چین نیز بر طلا تأثیر می‌گذارد. بانک خلق چین با هدف حمایت از رشد اقتصادی، موضع پولی تطبیقی ​​خود را حفظ کرده است.

این موضوع، ترس از رکود در دومین اقتصاد بزرگ جهان را کاهش داده و چشم‌انداز مثبت‌تری را برای بازار رقم زده است.

یکی از تحلیلگران ارشد UBS به حمایت سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک‌تر اشاره کرد که فشار بیشتری بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا وارد می‌کند. وی علت این حمایت را نگرانی در مورد کاهش رکود جهانی برشمرد.

با نگاهی به آینده، سرمایه‌گذاران مجموعه داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده را که فردا منتشر می‌شود، زیر نظر خواهند گرفت. هرگونه نشانه‌ای از تورم مستمر می‌تواند منجر به انتظارات طولانی‌مدت در مورد محیط نرخ بهره بالاتر شود و فشار نزولی بیشتری بر طلا وارد کند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

طلا همچنان تحت فشار است و در زیر نقطه محوری ۲۶۴۸٫۷۸ دلار قرار دارد. شکستن به زیر ۲,۶۴۰٫۷۶ دلار می‌تواند نشانه روند نزولی بیشتر باشد و سطوح حمایت ۲۶۳۱٫۸۰ دلار و ۲۶۲۴٫۹۶ دلار را هدف قرار دهد.

پیش‌بینی و تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا (XAU/USD) روند نزولی را به تصویر می‌کشد و با ۰٫۲۲ درصد کاهش، در ۲۶۴۱٫۸۵ دلار معامله می‌شود. نمودار ۲ ساعته، الگوی کندل نزولی را نشان می‌دهد که پتانسیل حرکت نزولی بیشتر را به همراه دارد.

طلا زیر نقطه محوری ۲۶۴۸٫۷۸ دلار است که نشان‌دهنده‌ی ادامه فشار فروش است. حمایت فوری در ۲۶۴۰٫۷۶ دلار است و شکستن پایین‌تر می‌تواند سطوح بیشتری را در ۲۶۳۱٫۸۰ دلار و ۲۶۲۴٫۹۶ دلار منعکس کند.

برعکس، یک حرکت بالاتر از نقطه محوری باید از مقاومت ۲۶۵۶٫۸۶ دلار و پس از آن ۲۶۶۳٫۴۹ دلار و ۲۶۷۰٫۳۳ دلار پیشی بگیرد. در عین حال، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۲۶۵۲٫۲۸ دلار هر گونه سود کوتاه‌مدت را محدود می‌کند.

تا زمانی که طلا به بالای ۲۶۴۸ دلار نرسد، احتمالاً احساسات نزولی بر بازار حاکم خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors