جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1403 - 3 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک نماینده مجلس گفت:

کمبود انرژی صادرات را تحت‌شعاع قرار داده است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: کمبود برق و گاز طی سال‌های اخیر سبب شده یا به خانه‌های مردم یا به صنایع بزرگ و کوچک خاموشی دهیم که در هر دو حالت به اقتصاد و جامعه آسیب زده می‌شود و اشتغال‌زایی و صادرات را تحت‌شعاع قرار می‌دهد.

کمبود انرژی صادرات را تحت‌شعاع قرار داده است اخبار

به گزارش فولادبان، عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناترازی شدید انرژی در کشور، گفت: به‌یقین یکی از مسائل مهم کشور ناترازی بالای انرژی است البته دلایل متعددی پیرامون این مسئله وجود دارد، به عنوان مثال گاهی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه ناهماهنگ بوده، بدین معنا که جایابی برای سدسازی از اصول متقنی پیروی نکرده، لذا در جایی که نیاز بوده، سد ساخت نشده و بلاعکس در جایی که به سدسازی نیاز داشتیم این اتفاق نیفتاده است و این دست از اتفاقات سبب شده ما امروز در تامین برق دچار مشکل شویم.

وی افزود: کمبود برق و گاز طی سال‌های اخیر سبب شده یا به خانه‌های مردم یا به صنایع بزرگ و کوچک خاموشی دهیم که در هر دو حالت به اقتصاد و جامعه آسیب زده می‌شود و اشتغال‌زایی، صادرات را تحت‌شعاع قرار می‌دهد و حتی با ادامه این شرایط سرمایه‌گذاری ملی امکان‌پذیر نیست.

فیاضی نبود سرمایه‌گذار و بوروکراسی شدید اداری را دو عامل اصلی ناترازی در کشور دانست و افزود: ساخت نیروگاه‌های کوچک و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند این مشکل را به مرور حل کند، اما سوءمدیریت در این مسئله کاملا مشهود است.

این نماینده مجلس تاکید کرد:ارائه برنامه و فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف ضروری است، همچنین استاندارسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی مسئله بسیار مهمی است که می‌تواند مصرف را بهینه کرده و از اتلاف انرژی به‌طور چشمگیری جلوگیری کند، بنابراین وزارتخانه‌ها باید به سمت تولید وسایل استاندارد حرکت کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors