جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1403 - 5 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شاخص دلار آمریکا از داده‌ها منتفع شد

در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، دلار آمریکا همگام با رشد 2 درصدی شاخص دلار، با افزایش قیمت همراه شد.

شاخص دلار آمریکا از داده‌ها منتفع شد اخبار

به گزارش فولادبان،  دلار آمریکا با افزایش قیمت همراه شد و در این هفته با رشد نزدیک به ۲ درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY) منطقه را قرق کرد.

در واقع، سودآوری دلار در پی چاپ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اتفاق افتاد که در مقابل ۱۴۰,۰۰۰ مورد انتظار، عدد ۲۵۴,۰۰۰ را نشان داد که رقمی دور از تصور بود. نتیجه‌ای که باعث رشد دوباره ارز ایالات متحده شد و معامله‌گران را از شرط‌بندی‌ها بر روی تعداد کاهش نرخ‌ها با تعدیل ۱۰۰ واحدی منصرف کرد و در مجموع به زیر نشانگر ۱۰۰ رساند.

همه بخش‌های دیگر در گزارش مشاغل ایالات متحده ممکن است مشکلاتی را برای کاهش نرخ در نوامبر ایجاد کنند. با توجه به اینکه میانگین درآمد ساعتی ماه سپتامبر به ۰٫۴ درصد رسیده است، خطر تورم ثابت باقی می‌ماند. فدرال رزرو ایالات متحده باید قبل از اینکه در نظر بگیرد چه اقدامی انجام دهد، اطلاعات دریافتی را تا پایان ماه نوامبر با دقت بیشتری ارزیابی کند.

محرک‌های روزانه‌ی بازار

در صورت حمله‌ی اسرائیل به میادین نفتی ایران، برخی از حرکات نوسانی در دلار انتظار می‌رود. در زمان نگارش این مقاله، مذاکرات بین اسرائیل و دولت بایدن به منظور چراغ سبزی برای این حملات، همچنان ادامه دارد.

در چشم‌انداز داده‌ها، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در مقابل ۱۵۹۰۰۰ در ماه اوت به ۲۵۴۰۰۰ رسید، در حالی که از ۱۴۲۰۰۰۰ بازنگری شد.

میانگین درآمد ساعتی ماهانه از ۰٫۵٪ به ۰٫۴٪ رسید که ۰٫۵٪ از ۰٫۴٪ در ماه اوت بازبینی شد و نرخ بیکاری بار دیگر قوی‌تر شد و نسبت به ۴٫۲ درصد گذشته، به ۴٫۱ درصد رسید.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، سخنان افتتاحیه را در رویداد «آینده شهر نیویورک» تحت عنوان تمرکز بر مشاغل ایراد کرد. گفتنی است این افتتاحیه توسط فدرال رزرو نیویورک برگزار شد.

سهام با تمام شاخص‌های ایالات متحده با گزارش مثبت مشاغل ایالات متحده، نزدیک به ۱٪ افزایش می‌یابد.

ابزار نظارت بر نرخ گروه CME در نشست بعدی فدرال رزرو در ۷ نوامبر، ۶۹٫۳ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ را نشان می‌دهد، در حالی که با احتمال ۳۰٫۷ درصد، کاهش ۵۰ واحدی دیگر نرخ را قیمت‌گذاری می‌کند.

نرخ معیار ۱۰ ساله ایالات متحده با ۳٫۹۵ درصد معامله می‌شود که بالاترین میزان در ۳۰ روز است.

تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا: سناریویی دیگر برای ماه‌های آینده

شاخص دلار آمریکا (DXY) در این هفته، زمانی که توانست از محدوده‌ی ماه سپتامبر خارج شود، بهبود چشمگیری داشته است. میانگین متحرک ۵۵ روزه (۵۵-SMA) در ۱۰۲٫۰۵ قدرت خود را به عنوان یک سطح مقاومت نشان می‌دهد و اجازه نداده است شاخص دلار DXY معامله شود. انتظار می‌رود که گزارش مشاغل ایالات متحده کاتالیزوری باشد که آن سطح را برای صعود بیشتر آماده کند یا شاخص دلار (DXY) را به محدوده بازگرداند.

میانگین متحرک ۵۵ روزه (۵۵-SMA) در ۱۰۲٫۰۵ قبلاً به عنوان مقاومت عمل کرده است و اولین سطحی است که برای صعود بیشتر باید شکسته شود. یک پله بالاتر، نمودار ۱۰۳٫۱۸ را به عنوان آخرین سطح برای این هفته مشخص می‌کند. هنگامی که از آنجا بالاتر رفت، یک منطقه بسیار متلاطم ظاهر می‌شود که SMA-100 در ۱۰۳٫۳۶، SMA 200 روزه در ۱۰۳٫۷۵ و سطوح محوری ۱۰۳٫۹۹ الی ۱۰۴٫۰۰ در حال بازی هستند.

از جنبه نزولی، در صورتی که شاخص دلار (DXY) در این هفته بالاتر از آن بسته شود، سطح ۱۰۰٫۶۲ از مقاومت به حمایت برمی‌گردد. پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۴ بر روی ۱۰۰٫۱۶ است، بنابراین قبل از نزول بیشتر باید آزمایشی برای این سطح انجام شود. با حرکت به سمت پایین‌تر، که بدان معناست که سطح ۱۰۰٫۰۰ بزرگ کنار گذاشته شود، پایین‌ترین سطح ۱۴ جولای ۲۰۲۳ در ۹۹٫۵۸ به بازی ورود می‌کند.

نمودار شاخص دلار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors