جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1403 - 3 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
وزیر نیرو مطرح کرد:

کسری ۲۰ هزار مگاواتی برق به اندازه نیاز دو کشور است/ خاموشی‌ها ضربه سنگینی بر اقتصاد وارد می‌کند

وزیر نیرو با بیان اینکه 20هزار مگاوات کسری برق امسال و 25 هزار مگاوات کسری سال آینده برق مورد نیاز دو کشور است و میزان کمی نیست، گفت: خاموشی ها به اقتصاد کشور ضربه بزرگی وارد می‌کند و این صدمه به دلیل اقدامات ناهنجار برخی افراد است.

کسری ۲۰ هزار مگاواتی برق به اندازه نیاز دو کشور است/ خاموشی‌ها ضربه سنگینی بر اقتصاد وارد می‌کند اخبار

عباس علی آبادی، وزیر نیرو در خصوص ناترازی در تامین برق و آب، گفت: واقعیت این است که ناترازی بزرگی در حوزه برق و آب داریم که ناشی از بدمصرفی، نرسیدن ظرفیت های تولیدی به شرایط بهره برداری است و درحال تلاش هستیم که آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری برنامه گسترده ای برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم، ادامه داد: درحال برنامه ریزی برای حدود ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی هستیم. شروع کار زمانبر است اما پس از شکل‌گیری سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کابینه دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه برای تابستان سال آینده بخشی از نیروگاه‌های خورشیدی برنامه ریزی شده به بهره‌برداری می‌شد، عنوان کرد: میزان نیروگاه‌های خورشیدی که به بهره‌برداری می‌رسد مشخص نیست و برای این اقدام باید تامین مالی صورت بگیرد و از بخش خصوصی دعوت شود. درحال تلاش هستیم وام تامین کنیم و برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را به قیمت واقعی خریداری کنیم تا جذابیت اقتصادی داشته باشد؛ جذابیت محیط کسب و کار در دستورکار قرار دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه متاسفانه در کشور بدمصرفی وجود دارد باید از آن جلوگیری کنیم، گفت: متاسفانه عده ای قلیلی از برق ارزان قیمت برای خلق ثروت سوء استفاده می‌کنند و مشروعیت تولید رمز ارز از برق ارزان قیمت اشکالات اساسی دارد. درحال برنامه ریزی هستیم با سایر قیمت‌های مرتبط هستیم تا از این اقدامات جلوگیری کنیم و مصرف را به حد متعادل کاهش دهیم تا مردم کمتر آسیب ببینند.

وی گفت: خاموشی ها در حوزه صنعتی، کشاورزی و مسکونی به اقتصاد کشور ضربه بزرگی وارد می‌کند و این صدمه به دلیل اقدامات ناهنجار برخی افراد است که درحال شناسایی آنها هستیم.

علی آبادی با بیان اینکه ۲۰هزار مگاوات کسری برق امسال و ۲۵ هزار مگاوات کسری سال آینده برق مورد نیاز دو کشور است و میزان کمی نیست، تصریح کرد: باید با کاهش مصرف و افزایش تولید برق ناترازی موجود را کاهش دهیم. ظرفیت هایی را در حوزه نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی داریم که درصورت تامین منابع مالی مقدار زیادی از این ناترازی کاسته می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors