جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 مهر 1403 - 6 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سعی و خطای اتابک؛ بخش اول/ طبس؛ آخرین داغ یا دلهره از تکرار در سایه ناکارآمدی

بسیاری از روایت‌ها، از عادی نبودن انفجار در معدن طبس حکایت دارند. حال سوال این جاست که متولیان این معدن چه کسانی هستند و علت این انفجار چه می‌تواند باشد؟

سعی و خطای اتابک؛ بخش اول/ طبس؛ آخرین داغ یا دلهره از تکرار در سایه ناکارآمدی اخبار

به گزارش فولادبان، ساعت ۲۱ روز شنبه ۳۱ شهریورماه شروع ماجرای معدن معدنجوی طبس بود.
در پی این حادثه، ۵٢ نفر از کارگران زحمتکش معدن، جان خود را از دست دادند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده این معدن دارای تجهیزات ایمنی لازم از جمله سنسور تشخیص گاز نبوده ودر روز حادثه آخرین پایش پخش گاز در ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه یعنی شیفت دوم معدن توسط مهندس ناظر صورت گرفته است. البته اظهار نظرهای مختلفی در این بین از سوی مسئولین مختلف شده است که در تمامی آن‌ها بر عدم رعایت نکات ایمنی در طبس تاکید شده است.

معدن طبس زیر نظر سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) بوده و وزارت صنعت و معدن و وزارت کار به عنوان سازمان‌های متولی مسئول بررسی علت وقوع حادثه و جبران خسارت‌های ناشی از آن عهده دارد.

در سایت سازمان ایمیدرو، طرح تجهیز معدن زغال‌سنگ بلوک ۳ پرورده ۴ با ظرفیت استخراج سالانه حداقل ۷۵۰ هزار تن زغال خام در جنوب غربی شهرستان طبس در منطقه معدنی پرورده در دستور کار قرار دارد.

طرحی که به گفته بسیاری از کارشناسان خاک می‌خورد.
ایمیدرو در ۴ سال گذشته، ۴ مدیر تغییر داد که در بین آن‌ها وجیه‌الله جعفری مدت زمان طولانی‌تری در این سمت حضور داشت،مدتی طولانی اما کم اثر.

با رخ دادن اتفاقاتی از قبیل طبس، این مدیران باید پاسخگوی اعمال ناکارآمد خود در زمان مدیریتشان باشند نه اینکه به دنبال کسب جایگاه‌های دیگری با تغییر دولت و وزیر صمت از این سو به آن سو در حال رایزنی باشند.

جعفری در زمان مدیریت خود حتی نتوانست آمار و ارقام‌های ایمیدرو را به درستی منتشر کند، حال چرا باید جزو گزینه‌های معاونت معدنی در وزارت صمت مطرح شود.

هرچند که وی حتی با توجه به کسب تأییدیه‌های لازم از نهادهای مربوطه کنار گذاشته شد، اما این سوال در ذهن‌ها که آیا اتابک بدون تحقیق و بررسی‌های لازم به این گزینه‌ها رسیده است یا دیگران در وزارت صمت تصمیم گیری می‌کنند، افکار عمومی را بی‌پاسخ گذاشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors