جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 مهر 1403 - 13 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

نگاهی به پیامدهای اقتصادی تنش در خاورمیانه/ مرزهای امن خلیج فارس در سایه جنگ 

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: بیشتر تمرکز جنگ بر منطقه شمال آفریقا، یعنی اسرائیل، لبنان و فلسطین خواهد بود و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران، به احتمال زیاد از تبعات مستقیم جنگ در امان می‌مانند.

نگاهی به پیامدهای اقتصادی تنش در خاورمیانه/ مرزهای امن خلیج فارس در سایه جنگ  اخبار

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان در خصوص تنش‌های اخیر خاورمیانه اظهار کرد: جنگ لبنان و اسرائیل ابعاد گسترده‌ای دارد؛ اسرائیل به خوبی آگاه است که ورود به جنگ می‌تواند بیش از گذشته به اقتصاد این کشور آسیب بزند. به ویژه تأثیرات جنگ بر فرودگاه‌ها و بنادر اسرائیل و توقف جابه‌جایی کالا، چه از طریق هوایی و چه دریایی، بسیار جدی خواهد بود؛ اما اسرائیل از نظر آمادگی، قطعاً تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی ادامه داد: در این راستا، به نظر من، کسی که وارد جنگ می‌شود، پیشاپیش بودجه‌ای کلان برای توقف تجارت خارجی، چه واردات و چه صادرات، در نظر گرفته است. همچنین در مورد فولاد، تولید اسرائیل در حد ۱٫۸ تا ۲٫۲ میلیون تن (۲۰۲۲ و ۲۰۲۳) متغیر بوده که بیشتر آن هم برای مصرف داخلی استفاده می‌شود و صادرات فولاد قابل توجهی ندارد و بیشتر نیاز خود را از واردات به ویژه از ترکیه، تأمین می‌کند. قطعاً جنگ موجب توقف واردات فولاد می‌شود.

کارشناس ارشد بازارهای جهانی با اشاره به وضعیت لبنان تصریح کرد: متأسفانه لبنان در این جنگ بیش از گذشته خسارت خواهد دید؛ به گونه‌ای که مردم لبنان از نظر اقتصادی و زیرساختی دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری؛ ایران هیچ گاه شروع کننده جنگ نبوده و بر این اساس امنیت اقتصادی ایران و خاورمیانه در خطر نخواهد بود و مرزهای هوایی و دریایی کشور همچنان ایمن باقی می‌ماند. از طرفی، روند صادرات و واردات کشور نیز با مشکل جدی مواجه نخواهد شد. همچنین بیشتر تمرکز جنگ بر منطقه شمال آفریقا، یعنی اسرائیل، لبنان و فلسطین خواهد بود و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران، به احتمال زیاد از تبعات مستقیم جنگ در امان می‌مانند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors