جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 مهر 1403 - 52 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

جنگ لبنان و اسرائیل؛ طوفان در بازارهای جهانی/ تجارت خارجی در انتظار تعطیلات چین و تنش‌های خاورمیانه

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: فعلاً تغییراتی در بورس شانگهای به وجود نمی‌آید؛ چرا که روز شنبه تعطیلی پایان هفته بود و از روز دوشنبه تعطیلات طلایی چین به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

جنگ لبنان و اسرائیل؛ طوفان در بازارهای جهانی/ تجارت خارجی در انتظار تعطیلات چین و تنش‌های خاورمیانه اخبار

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تأثیر جنگ لبنان و اسرائیل در بازارهای جهانی بیان کرد: مسلماً این جنگ بر امنیت، اقتصاد، واردات و صادرات و بازارهای تجارت خارجی منطقه منا تاثیرگذار خواهد بود. البته می‌توان گفت فعلاً تغییراتی در بورس شانگهای به وجود نمی‌آید؛ چرا که روز شنبه تعطیلی پایان هفته بود و از روز سه شنبه تعطیلات طلایی چین به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: البته این تنش‌ها در بورس‌های جهانی تاثیرگذار است؛ اما زمانی که چین به عنوان دومین اقتصاد دنیا خاموش باشد، می‌توان گفت عملاً نصف بازارهای دنیا در خاموشی به سر خواهند برد. بر همین اساس، تاثیرات آن پس از بازگشایی چین در ۸ ماه اکتبر خود را نشان می‌دهد.

به گفته کارشناس ارشد بازارهای جهانی، چنین تنشی باعث ایجاد وقفه در زمینه صادرات و تامین کالاها از خاورمیانه و شمال آفریقا شده و افزایش یا کاهش قیمت محصولات را شاهد خواهیم بود.

طهرانی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین قیمت‌های صادراتی بازارهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ هستند، به دلیل از دست دادن خریدار، کاهش خواهند یافت. از طرفی، بازارهای غیرمستقیم که فشار کمبود عرضه دارند و می بایستی جبران کنند، نرخ محصولات آنها افزایش می‌یابد. به طور کلی کالاهایی مانند طلا و نفت در تمام دنیا افزایش قیمت خواهند داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors