جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 مهر 1403 - 2 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عمر سازه‌های فولادی ۵ برابر سازه‌های بتنی است/ وزارت راه حامی باشد

رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی گفت: عمر ساختمان‌ها با سازه فولادی ۵ برابر سازه بنتی است و اگر حمایت‌های دولت به‌ویژه وزارت راه باشد، ظرفیت ساخت تولید سالانه یک میلیون مسکن مهیا است.

عمر سازه‌های فولادی ۵ برابر سازه‌های بتنی است/ وزارت راه حامی باشد اخبار

به گزارش فولادبان، سیامک ایپکچی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی با بیان اینکه عمر ساختمان‌ها با سازه فولادی ۵ برابر سازه بنتی است، گفت: ظرفیت و پتانسیل تولید سالانه یک الی ۲ میلیون تن فولاد در کشور وجود دارد اما برای تحقق و بهره‌مندی از ظرفیت سازه‌های فولادی این صنعت نیازمند حمایت دولت به‌ویژه وزیر راه‌وشهرسازی است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های سازه بتنی پس‌از ۲۰ سال تخریب می شود اما این درحالیست که عمر ساختمان ها با سازه فولادی حداقل یک قرن است، انتظار می‌رود دولت و وزارت راه و شهرسازی با حمایت‌هایی از این صنعت مهم تا مسائلی از قبیل رانت ایجاد نشود و از سوی دیگر با اعطای تسهیلات برای کارخانه‌های تولید فولاد انگیزه ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی افزود: مسائل قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان یکی از چالش‌های جدی این صنعت است، برهمین اساس یک بودجه سوبسید از سوی دولت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد، نه اینکه تولید کننده با سختی تلاش کند تا منبع گاز و تولید کارخانه خود را تامین کند.

وی یادآورد شد: البته دولت در زمینه ورود کرده است اما به تکامل نرسیده و تمام این موارد موانع صنعت فولاد به شمار می‌رود، به طبع از این موقعیت میزان تولید فولاد به جد کاهش می‌یابد که یک ضرر بزرگی را به تولید کننده و اقتصاد متحمل می‌شود.

ایپکچی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی تجربه رتبه بندی واحدهای تولید را داریم؛ در حوزه تولید قیر و آسفالت با توجه به اینکه مصرف کننده اصلی وزارت راه و شهرسازی بحث رتبه بندی را سال‌ها است که دنبال می کنیم و برای شروع در ساختمان‌های دولتی منجمله بیمارستان‌ها می توانیم سازه های فولادی را پیاده سازی کنیم.

به گفته این مقام صنفی؛ تا به امروز سفارشی از سوی وزارت راه و شهرسازی نداشتیم اما مذاکرات خوبی با این وزارتخانه در حال انجام است که قراردادی بین این دو مجموعه در راستای تامین سازه‌های فولادی کشور انعقاد شود. لازم به ذکر است که صنعت سازه‌های فولادی ظرفیت تولید سالانه بیش‌از یک میلیون مسکن را دارند.

وی افزود: همان طور که گفته شد، در قالب مدل مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی می توانیم از توان تولیدکنندگان سازه های فولادی استفاده کرده و معضل مسکن کشور را برطرف کنیم اما اینکه از ظرفیت‌های این صنعت به چه میزان استفاده می‌شود، بستگی به حمایت دولت به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors