جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 شهریور 1403 - 5 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ بهبود روند بورس تهران با تغییرات مثبت

یک کارشناس بورسی گفت: پس از استقرار دولت جدید و تغییر معاونت‌ها، تحرکات مثبتی را در بازار سرمایه شاهد بودیم که این موضوع باعث افزایش تعداد کدهای فعال و رشد ارزش معاملات شد و توجه بسیاری از فعالان سرمایه‌گذاری را به بازار جلب کرد.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ بهبود روند بورس تهران با تغییرات مثبت اخبار

احسان رضاپور در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته شاهد اخبار مهمی در خصوص اصلاحات نرخ خوراک و محصولات پتروشیمی بودیم. همچنین افزایش احتمال آزادسازی فروش محصولات خودروسازان نیز بیش از گذشته به گوش می‌رسید؛ اما آنچه که واقعاً تأثیرگذار بود، صحبت‌های وزیر اقتصاد و رئیس جدید سازمان بورس در جلسه معرفی بود. این صحبت‌ها به طور مستقیم به دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه پاسخ داد و همین امر باعث شد که تقاضا در بازار نسبت به عرضه پیشی بگیرد.

وی افزود: پس از استقرار دولت جدید و تغییر معاونت‌ها، تحرکات مثبتی را در بازار سرمایه شاهد بودیم. این موضوع باعث افزایش تعداد کدهای فعال و رشد ارزش معاملات شد و توجه بسیاری از فعالان سرمایه‌گذاری را به بازار جلب کرد. از طرفی، یکی از نکات مهمی که در این جلسه مطرح شد، کاهش شدید ارزش دلاری بازار سرمایه ایران بود که به محدوده‌های بسیار کوچکی رسیده و این موضوع نشان‌دهنده تفاوت معنادار ارزش بازار شرکت‌های بورسی با ارزش واقعی دارایی‌های آنها است.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، این تفاوت عمدتاً به دلیل سیاست‌ها و تصمیمات ناامیدکننده‌ای بوده که در سال‌های گذشته علیه منافع تولیدکنندگان اتخاذ و باعث شده واسطه‌گری در کشور سود بیشتری کسب کند.

رضاپور اظهار داشت: همچنین نشانه‌هایی از اصلاحات در حوزه قیمت‌گذاری محصولات لبنی و صنایع دیگر نیز مشاهده می‌شود. این اصلاحات باعث افزایش خوش‌بینی در میان فعالان بازار شده و تعداد کدهای فعال به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این تغییرات می‌تواند اثرات منفی گزارشات تابستان که به دلیل قطع برق صنایع، سودآوری خوبی نداشتند را تا حدی جبران کند. به نظر می‌رسد بازار سرمایه با دید مثبت‌تری به گزارشات ماه‌های آینده نگاه می‌کند و انتظار داریم حاشیه سود شرکت‌ها نیز بهبود یابد.

وی با پیش بینی روند هفته آتی بورس گفت: هفته آینده با وجود احتمال افزایش عرضه‌ها به دلیل رشد بازار، انتظار فشار یا تنش زیادی نداریم. اگرچه ممکن است با رسیدن به سطوح مقاومتی، افت‌هایی در بازار داشته باشیم؛ اما این افت‌ها مقطعی بوده و نمادها می‌توانند مجدداً به گردونه مثبت معاملات بازگردند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: همچنین صحبت‌های مقامات دولتی درباره تعاملات بین‌المللی و کاهش ریسک‌های سیاسی و امنیتی پیرامون کشور نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازار داشته باشد. به طور کلی، به نظر می‌رسد بازار سرمایه با شروع فصل پاییز، روند بهتری را تجربه کند، مگر آنکه اتفاقات منفی خاصی رخ دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors