جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 31 شهریور 1403 - 5 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
براساس تحلیل هفتگی بازار آهن؛

احتمال تغییر چشمگیر روند بازار میلگرد با آغاز پاییز

احتمال تغییر چشمگیر روند بازار میلگرد با آغاز پاییز اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، هفته جاری روند متعادل رو به کاهش در قیمت میلگرد مشاهده شد؛ نرخ این محصول در ابتدای هفته به صورت میانگین افت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی را در هر کیلوگرم به ثبت رساند و پس از آن در روند ثابتی بدون تغییر قرار گرفت. در این راستا، شنیده شده اوضاع کمبود نقدینگی و قفل شدگی در بخش ساختمان به حدی رسیده که پیشنهاد تهاتر میلگرد با واحدهای نوساز به پیشنهاد تهاتر زمین‌های مرغوب و ارتفاع دار با میلگرد تبدیل شده است.

همچنین نرخ تیرآهن در آخرین هفته تابستان روند نوسانی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که قیمت این محصول طی هفته جاری، رشد ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی و یک کاهش قیمت ۱۷۰ تومانی در هر کیلوگرم داشت و روز چهارشنبه با تثبیت قیمت به کار خود پایان داد.

بازار پروفیل اما از ابتدای هفته در روند نزولی قرار گرفت و با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در هر کیلوگرم، پایان هفته را در محدوده ۳۵ هزار تومانی به اتمام رساند.

از طرفی، قیمت محصولات نبشی و ناودانی از ابتدای هفته در کلیه مبادی فروش در روند ثابت قرار داشتند و به ترتیب با قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان و ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان هفته خود را به پایان رساندند.

گزارش‌ها از اوضاع فعلی نشان می‌دهد بازار آهن و فولاد با سرعت غیرمنتظره‌ای به سمت رکود پاییزی سوق پیدا کرده؛ به گونه‌ای که تقاضا به شدت کاهش یافته و گرما و انرژی لازم برای رونق بازار را ندارد. البته از ابتدای تابستان بازار با افزایش تدریجی قیمت‌ها همراه بوده که در هفته‌های اخیر شاهد ثبات نسبی قیمت آهن آلات در غالب کارخانه‌ها هستیم و قیمت دلار نیز در نیمه‌های کانال ۵۹ هزار تومانی با ثبات نسبی همراه است.

همچنین با این که بازار آهن داخلی همسو با بازار جهانی فولاد روند نسبتا ثابت و کاهشی دارد؛ اما تقاضا همچنان ضعیف گزارش می‌شود که علت اصلی آن را می‌توان کمبود نقدینگی در بازار عنوان کرد. در واقع تداوم سیاست انقباضی، بی‌پولی و فشار مالیاتی به کاهش چشمگیر تقاضا منجر شده و مانع از بروز نوسان در بازار آهن و سایر بازارهای مالی شده است.

نکته‌ای که برخی کارشناسان احتمال می‌دهند در روند بازار آهن تغییر ایجاد کند، انتخابات آمریکا است؛ اما باید توجه کرد که این اتفاق چندان پیش‌بینی پذیر نیست و نمی‌توان با اتکا به نتایج نظرسنجی‌ها تصمیم گرفت.

به عقیده برخی، اگر طبق نظرسنجی‌ها رئیس جمهور منتخب آمریکا کاملا هریس باشد، احتمال بروز نوسان جدی قیمت آهن در ماه آبان بعید به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی ممکن است دولت به تدریج از فاز انقباضی خارج شده و با تأمین مالی بخش مسکن و تخصیص تسهیلات ساخت و ساز، شاهد رونق نسبی بازار آهن باشیم.

از طرفی، در رابطه با تاثیر خبر عوارض صادراتی میلگرد به عراق نیز می‌توان گفت در صورت اجرایی شدن آن که به نظر محتمل می‌رسد، انتظار می‌رود از اوایل مهر ماه شاهد تغییر چشمگیر در روند بازار میلگرد باشیم.

از سوی دیگر، بازار ارز در تمام طول هفته در کانال ۵۹ هزار تومانی در حال حرکت بود که نهایتاً در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در محدوده ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومانی تثبیت شد.

احتمال تغییر چشمگیر روند بازار میلگرد با آغاز پاییز اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors