جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

آرامش در بازار آهن/ ادامه چراغ سبز بورس به فعالان

نوسانات شدید نرخ ارز در هفته‌های گذشته بر بازارهای مختلف مالی سایه انداخته بود، اما به نظر می‌رسد اثر روانی این رویدادها فروکش کرده و بازار به ثبات نسبی رسیده است.

آرامش در بازار آهن/ ادامه چراغ سبز بورس به فعالان اخبار

به گزارش فولادبان، با توجه به پیش‌بینی‌های هفته‌های گذشته، احتمال دارد که بازار فولاد با اتمام انتخابات ریاست جمهوری عقب‌نشینی کند و مجددا قیمت پایه محصولات فولادی در کانال کاهش قرار گیرند که از روز گذشته این موضوع کاملا در سطح بازار آهن آلات مشهود است.

به دنبال روند کاهشی قیمت دلار در اولین روز هفته نرخ میلگرد ترمز کشید و ثبات قیمتی و تیرآهن کاهش قیمت را در دو روز گذشته تجربه کردند البته درچنین شرایطی هیجان کاذب معاملات در بازار فروکش می‌کند.

همچنین در دومین روز معاملاتی هفته، ابتدا به واسطه عرضه‌هایی که در صندوق اهرم و برخی سهم‌ها اتفاق افتاد، شاهد برتری عرضه در کلیت بازار بودیم و از عطش خریداران کاسته شد. همچنین در نیمه دوم شرایط بازار متعادل‌تر دنبال شد و فضای به نسبت مثبتی را شاهد بودیم. از طرفی تعداد نمادهای مثبت ۴۲۹ نماد و تعداد نمادهای منفی ۳۶۱ نماد بود.

اما در بورس کالا یکشنبه‌های سیاه برای آهن اسفنج بریکت ادامه دارد و با وجود عرضه چشم‌گیر به طور امل از روی تابلوی معاملات حذف و مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت. وضعیت میلگرد هم در تالار صنعتی بورس دست کمی از بریکت ندارد.

کاهش تقاضا در تمامی بخش‌ها، حکایت از احتیاط فعالان اقتصادی در قبال چشم‌انداز پیش رو دارد. گویی همه منتظرند تا ببینند چه سیاست‌ها و برنامه‌هایی در پیش خواهد بود.

با این اوصاف محدودیت‌های برق در صنایع فولادی که موجب نگرانی در تولیدکنندگان شده، در حال حاضر در سایه ابهامات ناشی از نرخ ارز و دیگر معضات رنگ باخته است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors