جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 مهر 1403 - 7 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صنایع بورسی زیر ضرب محدودیت‌های تامین انرژی، تغییرات نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری

گزارش معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد؛ در یک سال گذشته، میزان تولید فرآورده‌های نفتی ۱۰ درصد رشد داشته در حالی که میزان تولید «فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی» به ترتیب با افت ۱۹، ۹ و ۲درصدی روبه‌رو شده‌ است.

صنایع بورسی زیر ضرب محدودیت‌های تامین انرژی، تغییرات نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری اخبار

به گزارش فولادبان، گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران تهیه شده، نشان می‌دهد؛ در یک سال گذشته، میزان تولید فرآورده‌های نفتی ۱۰ درصد رشد داشته در حالی که میزان تولید فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی به دلیل اعمال محدودیت‌های انرژی، تغییرات نرخ ارز، نرخ خوراک و نرخ فرآورده‌ها و قیمت‌گذاری دستوری به ترتیب با افت ۱۹، ۹ و ۲درصدی روبه‌رو شده‌ است.

با توجه به اینکه تمام صنایع منتخب بازار سرمایه وابستگی بالایی به مصرف برق و گاز دارند، اعمال این محدودیت‌ها تاثیر بسزایی بر میزان تولید و سودآروی این صنایع در یک سال گذشته داشته است. البته ناگفته نماند، با رفع محدودیت‌ در مصرف انرژی برق از میانه شهریور ماه، میزان تولید صنایع «فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی» افزایش داشته است.

افت ۱۹ درصدی تولید فلزات اساسی

مقدار تولید صنعت فلزات اساسی با افت ۱۹ درصدی از ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن در مهر پارسال به ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن در شهریور امسال رسیده است.

میزان تولید این صنعت در مقایسه با مرداد ماه اما ۲۶ درصد افزایش یافته است. این افزایش ناشی از افزایش مقدار تولید نمادهای «فخوز، فخاس، هرمز و کاوه» بوده است.

کاهش ۹ درصدی استخراج کانه‌های فلزی

میزان تولید صنعت استخراج کانه‌های فلزی نیز با کاهش ۹ درصدی از ۷ میلیون و ۷۸۵ هزار تن در مهر پارسال به ۷ میلیون و ۶۳ هزار تن در شهریور امسال رسیده است.

در عین حال، مقدار تولید این صنعت نسبت به مرداد ماه به دلیل افزایش مقدار تولید نماد «کچاد» با افزایش ۱۳ درصدی همراه شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors