جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 مهر 1403 - 4 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل وضعیت بازار ارزهای جهانی/ دلار ثابت می‌شود؟

در روز چهارشنبه، دلار آمریکا پس از یک افزایش شدید به بالاترین سطح هفت هفته‌ای خود، در حال تثبیت است. این امر به ین ژاپن و سایر ارزهای اصلی کمی آرامش بخشیده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو هستند تا دیدگاه‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بهره به دست آورند.

تحلیل وضعیت بازار ارزهای جهانی/ دلار ثابت می‌شود؟ اخبار

به گزارش فولادبان، در روز چهارشنبه، دلار آمریکا پس از یک افزایش شدید به بالاترین سطح هفت هفته‌ای خود، در حال تثبیت است. این امر به ین ژاپن و سایر ارزهای اصلی کمی آرامش بخشیده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو هستند تا دیدگاه‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بهره به دست آورند.

دلار نیوزیلند به پایین‌ترین سطح خود از ۱۹ اوت رسیده است. این کاهش پس از آن رخ داد که بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره را ۵۰ نقطه پایه کاهش داد و احتمال کاهش‌های بیشتر را نیز باز گذاشت. این اقدام نشان‌دهنده سیاست‌های پولی تسهیلی بیشتر در آینده است.

در ایالات متحده، تقویم داده‌های اقتصادی این هفته خلوت است؛ اما گزارش قوی اشتغال در هفته گذشته باعث افزایش دلار شد. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز پنجشنبه هستند که می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار داشته باشد.

یورو و پوند هر دو در برابر دلار کاهش یافته‌اند. یورو به ۱٫۰۹۶۵ دلار و پوند به ۱٫۳۰۸۳ دلار رسیده است. این کاهش‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌های بازار در مورد اقتصادهای اروپایی است.

ین ژاپن در محدوده رنجی معامله می‌شود. نخست‌وزیر جدید ژاپن، شیگرو ایشیبا، که به سیاست پولی تسهیلی انتقاد دارد، بازارها را با اظهارات اخیر خود مبنی بر عدم آمادگی کشور برای افزایش نرخ بهره شگفت‌زده کرده است. این اظهارات باعث نوساناتی در بازار ارز شده است.

دلار استرالیا نیز پس از انتشار صورتجلسه نشست بانک مرکزی این کشور که به نظر می‌رسید موضعی داویش داشته باشد، کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده نگرانی‌های بازار در مورد اقتصاد استرالیا است.

در چین، یوان تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. پکن اعلام کرده که به دستیابی به هدف رشد سالانه خود اطمینان کامل دارد، اما از معرفی اقدامات مالی قوی‌تر خودداری کرده است. این امر باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شده است که انتظار حمایت بیشتری از سوی سیاست‌گذاران داشتند.

به طور کلی، بازار ارزهای جهانی تحت تأثیر تصمیمات بانک‌های مرکزی مختلف و داده‌های اقتصادی قرار دارد. سرمایه‌گذاران با دقت این تحولات را دنبال می‌کنند تا بتوانند تصمیمات بهتری در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors