جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 مهر 1403 - 6 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه‌های دولت و مجلس برای تامین گاز صنایع در زمستان چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرار بر این است تا واردات گاز، در یک فرایند ۴ ساله از روسیه در ۲ فاز و به میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز، انجام شود که این اتفاق نیازمند توجه به برخی الزامات مانند نگاه صادراتی و تجارتی است.

برنامه‌های دولت و مجلس برای تامین گاز صنایع در زمستان چیست؟ اخبار

به گزارش فولادبان، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت و مجلس برای تامین گاز صنایع در زمستان اعلام کرد: در ۲ هفته گذشته، جلسه‌ای در کمیسیون انرژی، با حضور مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با هدف تامین سوخت زمستانی مصارف خانگی، صنعتی و بخش نیروگاهی برگزار شد.

مالک شریعتی با اشاره به برنامه‌های دولت و مجلس برای تامین گاز صنایع در زمستان خبر داد و گفت:در چند سال گذشته با تنش‌هایی در حوزه تامین سوخت مواجه بودیم اما اکنون نگرانی چندانی برای تامین انرژی گاز وجود ندارد.

شریعتی با اعلام اینکه، اکنون ذخایر سوخت مایع در حد مطلوب قرار دارد، اعلام کرد: مسوولان در تلاش هستند تا این میزان را به سطح عالی برسانند و مشکل تامین گاز را برطرف کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این روند مصرف تا ۴ سال آینده قابل تداوم نیست و باید اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف در دستور کار قرار بگیرد، گفت: ما نگرانی خود را در این زمینه ابراز می‌کنیم، رفع مشکل مصرف گاز برای امسال، نمی‌تواند تضمینی برای ۴ سال آینده باشد.

او ادامه داد: پیش بینی‌های کارشناسان حاکی است در ۲ سال آینده یعنی از سال‌ ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ افت فشار در میدان پارس جنوبی آغاز خواهد شد، اگر این افت فشار و پیش بینی کارشناسان محقق شود، برای تامین گاز و سوخت کشور شاهد تنش بیشتری خواهیم بود.

شریعتی با اعلام اینکه به موازات این موضوع، برنامه تامین انرژی مورد نیاز از محل تجارت و تامین گاز در منطقه دنبال می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم، تفاهم نامه‌ای بین ایران و روسیه منعقد شد که اکنون در حال پیگیری آن هستیم، همچنین در سفر اخیر نخست وزیر روسیه به تهران این موضوع دنبال شد و مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر این است تا واردات گاز ، در یک فرایند ۴ ساله از روسیه در ۲ فاز و به میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز، انجام شود که این اتفاق نیازمند توجه به برخی الزامات مانند نگاه صادراتی و تجارتی است. اگر قرار باشد کل این میزان در داخل با شیوه غلط مصرف شود، ضمن تشدید مشکلات گذشته، معضل وابستگی به دیگر کشورها را تجربه خواهیم کرد.

شریعتی در پایان با بیان این‌که باید اکثر گازی که وارد کشور می شود، در بحث صادرات استفاده و منابع جدید به کشور اضافه شود، گفت: همچنین باید بخشی از گاز وارداتی جایگزین سوخت‌های مایع نیروگاهی برای تامین گاز صنایع با نرخ صادراتی شود تا بتوان از این طریق زمینه رفع ناترازی انرژی را فراهم کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors