جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 مهر 1403 - 9 ثانیه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
محرک‌های روزانه‌ی بازار:

رکود در بازار طلا؛ فلز زرد محدوده‌ی بازی را افزایش می‌دهد

طلا (XAU/USD) در جریان معاملات امروز آسیا در رکود باقی می‌ماند و دقیقاً بالای مرز پایین‌تر یک محدوده‌ی کوتاه‌مدت قرار دارد.

رکود در بازار طلا؛ فلز زرد محدوده‌ی بازی را افزایش می‌دهد اخبار

به گزارش فولادبان، طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه آسیا در رکود باقی می‌ماند و دقیقاً بالای مرز پایین‌تر یک محدوده‌ی کوتاه‌مدت قرار دارد.

سرمایه‌گذاران به دلیل نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری بازارهای کار ایالات متحده، از میزان انتظارات پیرامون کاهش بیش از حد دیگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر کاستند. این امر به نوبه‌ی خود، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نقش یک باد مخالف را برای فلز زرد غیر بازده ایفاء می‌کند.

در عین حال، دلار آمریکا از بالاترین سطح هفت هفته‌ای که در روز جمعه ثبت شد، عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران تصمیم گرفتند پیش از انتشار صورتجلسه‌ی FOMC در روز چهارشنبه به حاشیه بروند و موضع احتیاط را برگزینند.

جدای از این، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، بر انتظارات در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو تأثیر خواهند گذاشت. این امر یک انگیزه‌ی جدید برای دلار و قیمت طلا خواهد بود.

در این میان، ریسک‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه باید به‌عنوان بادی برای پناهگاه امن قیمت طلا عمل کرده و به محدودکردن هر گونه سقوط معنادار کمک کند. این موضوع باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای تمدید عقب‌نشینی اخیر طلا XAU/USD از قله‌ی تاریخی که در ۲۶ سپتامبر به ثبت رسید، منتظر یک شکست پایدار زیر محدوده‌ی حمایتی یک هفته‌ای باشیم.

گزارش خوش‌بینانه‌ی مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر که در روز جمعه منتشر شد، معامله‌گران را وادار می‌کند تا پیرامون کاهش سیاست تهاجمی‌تر فدرال رزرو شرط‌بندی کنند که این امر منجر به تضعیف قیمت طلا می‌شود.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، فعالان بازار در حال حاضر با احتمال ۸۵ درصد، کاهش ۲۵ واحدی نرخ در نشست بعدی سیاست پولی FOMC در نوامبر را قیمت‌گذاری می‌کنند.

در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، در حالی که دلار آمریکا از بالاترین رقم هفت هفته گذشته فاصله گرفت، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا برای اولین بار در دو ماه گذشته از آستانه‌ی ۴ درصد گذشت.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز دوشنبه خاطرنشان کرد که توازن کلی ریسک‌ها اکنون از تورم بالاتر و احتمالاً نرخ بیکاری بالاتر، تغییر کرده است.

به طور جداگانه، آلبرتو مُسالم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، با اشاره به حمایت از کاهش بیشتر نرخ بهره اظهار داشت که عملکرد اقتصادی، مسیر سیاست پولی را تعیین خواهد کرد.

در خاورمیانه، در پی پرتاب راکت توسط حزب‌الله به شهر بندری حیفا و یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر مرکزی تل آویو، اسرائیل چند ساختمان را در حومه جنوبی بیروت بمباران کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که تنش‌های خاورمیانه می‌تواند به یک درگیری گسترده‌تر تبدیل شود که ممکن است به عنوان باد موافقی برای پناهگاه امن طلا (XAU/USD) عمل کند و کمکی برای محدود کردن ضررهای عمیق‌تر باشد.

در کنار این، برنامه ریز دولتی چین در کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) روز سه شنبه از افزایش فشار نزولی بر اقتصاد چین خبر داد.

معامله‌گران هم‌اکنون منتظر انتشار صورتجلسات FOMC در روز چهارشنبه هستند که آخرین ارقام تورم ایالات متحده را به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه منتشر خواهد کرد.

از دیدگاه تکنیکال، منطقه ۲۶۳۲-۲۶۳۰ دلار یا مرز پایینی یک محدوده‌ی معاملاتی کوتاه‌مدت، ممکن است به محافظت از نزولی فوری ادامه دهد. شکست متقاعدکننده در زیر این سطح می‌تواند باعث فروش فنی شود و طلا XAU/USD را به زیر علامت ۲۶۰۰ دلار، به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۵۶۰ دلار بکشاند. به علاوه، کاهش اصلاحی می‌تواند به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۵۳۵-۲۵۳۰ دلار در مسیر تا مرز روانی ۲۵۰۰ دلار امتداد یابد.

در عین حال، نوسانگرها در نمودار روزانه در محدوده‌ی مثبت قرار دارند و از معامله‌گران صعودی حمایت می‌کنند. به علاوه، منطقه ۲۶۷۰ الی ۲۶۷۲ دلاری ممکن است به عنوان یک مانع فوری عمل کند.

پس از آن، منطقه ۲۶۸۵ تا ۲۶۸۶ دلاری یا بالاترین قیمت ثبت‌شده در ماه سپتامبر و سطح ۲۷۰۰ دلار قرار می‌گیرد که در صورت عبور، به عنوان یک محرک تازه برای گاو نر دیده می‌شود و زمینه را برای گسترش یک روند صعودی چندماهه فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors