جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 مهر 1403 - 18 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع شد

عضو اتاق بازرگانی ایران از ممنوعیت بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی برای کامیون‌های ایرانی خبر داد.

بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع شد اخبار

به گزارش فولادبان، علی محمودی سرای، رئیس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران از تحریم‌های جدیدی خبر داد که اتحادیه اروپا علیه ایران وضع کرده و مبتنی بر آنها بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع و این محدودیت از یک ماه پیش تاکنون وضع شده است. 

وی همچنین گفت: در میان کشورهای اروپایی اکنون تنها ایتالیا و آلمان آن هم به صورت محدود به رانندگان ایرانی ویزا می‌دهند.

رئیس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بیمه سبز کامیونداران ترانزیت از احتمال رفع تعلیق ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز خبر داد و گفت: اخیرا برخی از مسئولان در تماس تلفنی با من قول دادند که مشکل پیش آمده برای رانندگان کامیون‌های ایرانی در استفاده از پوشش بیمه سبز در پنج ماه آینده حل می‌شود.

فاطمه قنبرزاده، نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران نیز در همین رابطه گفت: خوشبختانه دفتر بیمه سبز در ایران راه‌اندازی شده و این دفتر به دفتر بیمه سبز در ژنو اطمینان لازم را در مورد اتخاذ سازوکارهای موردنیاز داده و بر همین اساس دفتر ژنو در مورد رفع تعلیق به ایران وعده داده است.

وی افزود: مشکلی که در رفع تعلیق ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز وجود داشت این بود که یک شرکت بیمه خصوصی در کشور ما  باید موظف به پرداخت تعهدات بیمه ثالث می‌شد، پیش‌تر این امر را بیمه ایران و بیمه مرکزی در جایگاه دو بیمه دولتی بر عهده گرفته بودند و این امر به تعلیق ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تاکنون انجامیده اما اکنون یک شرکت بیمه اتکایی و مستقل از بیمه مرکزی تشکیل و معوقات بیمه مرکزی نیز پرداخت شده و دفتر ایران با این اقدامات حسن نیت خود را به دفتر ژنو اعلام کرده است.

قنبرزاده ادامه داد: در کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در تلاش هستیم حالا که موضوع تعلیق ایران حل شده این کمیسیون را به عنوان نظارت‌کننده و ضمانت‌کننده بیمه سبز ایران معرفی کنیم و سازوکارها را به اتاق ایران واگذار کنیم تا اطمینان به عدم تعلیق ایران از این بیمه همیشگی باشد.

نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران تصریح کرد: امید زیادی داریم به اینکه ایران از ابتدای سال ۲۰۲۵ رفع تعلیق شود و رانندگان ترانزیت ایرانی همچون پیش از سال ۲۰۲۴ در پوشش بیمه سبز قرار بگیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors