جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1403 - 5 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد:

جایگاه نخست تولید و درآمد از آن کدام شرکت معدنی است؟

به گزارش فولادبان، شرکت معدنی گهر زمین، بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش معدنی در نیمه اول سال جاری است و اختلاف چشم‌گیری با سایر شرکت‌ها در این حوزه دارد.

جایگاه نخست تولید و درآمد از آن کدام شرکت معدنی است؟ اخبار

به گزارش فولادبان، شرکت معدنی گهر زمین، بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش معدنی در نیمه اول سال جاری است و اختلاف چشم‌گیری با سایر شرکت‌ها در این حوزه دارد. این حجم بالای تولید احتمالاً به دلیل منابع غنی، زیرساخت‌های قوی و ظرفیت بالای بهره‌برداری این شرکت است.

البته حجم تولید شرکت گهر زمین به‌ تنهایی بیشتر از مجموع تولید سایر شرکت‌هاست که نشان از تسلط آن بر بازار مواد معدنی کشور دارد. در رتبه دوم، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر قرار دارد که نسبت به سنگ آهن گهر زمین تقریباً ۶۰ درصد کمتر تولید کرده است. با این حال، همچنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان معدنی در کشور محسوب می‌شود. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز با تولید حدود ۹ میلیون و ۴۹۴ هزار تن در جایگاه سوم قرار دارد.

جایگاه نخست تولید و درآمد از آن کدام شرکت معدنی است؟ اخبار

شرکت‌های کوچک‌تر مانند صبانور و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود به‌وضوح سهم بسیار کمتری از بازار دارند. این تفاوت‌ها در حجم تولید می‌تواند ناشی از عواملی مانند محدودیت در منابع، ظرفیت پایین‌تر تولید یا محدودیت در فناوری و زیرساخت‌ها باشد.

میزان درآمد کل در ۶ ماهه اول سال

براساس آمار منتشرشده در سامانه کدال، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بالاترین درآمد را در میان شرکت‌های معدنی در نیمه اول سال دارد، هرچند که از نظر حجم تولید پس از شرکت گهر زمین قرار گرفته است. این اختلاف نشان می‌دهد که گل‌گهر احتمالاً توانسته محصولات خود را با قیمت‌های بالاتر یا به بازارهای سودآورتری بفروشد. شرکت سنگ آهن گهرزمین در جایگاه دوم قرار دارد و به‌رغم اینکه حجم تولید بسیار بالاتری دارد، درآمد آن کمی کمتر از گل‌گهر شده و ممکن است به دلیل تفاوت در قیمت‌گذاری، هزینه‌های تولید یا نوع محصولات فروخته‌شده باشد.

جایگاه نخست تولید و درآمد از آن کدام شرکت معدنی است؟ اخبار

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در رتبه سوم قرار گرفته و اگرچه حجم تولید آن نسبت به دو شرکت برتر کمتر است؛ اما همچنان سهم قابل‌توجهی از بازار را از نظر درآمد به خود اختصاص داده است. این شرکت، با وجود حجم تولید پایین‌تر، درآمد خوبی کسب کرده که نشان‌دهنده مدیریت مناسب هزینه‌ها یا دسترسی به بازارهای مطلوب است.

شرکت‌های کوچک‌تر مانند صبانور و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود با درآمد بسیار پایین به‌وضوح درآمد بسیار کمتری نسبت به سه شرکت بزرگ‌تر دارند. این اعداد نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچک‌تر نه تنها در تولید، بلکه در درآمد نیز با محدودیت‌های قابل‌توجهی روبه‌رو هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors