جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1403 - 5 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازرس کل کرمان: خام‌فروشی معادن، رانت ناپیدای بزرگ است

مدیرکل بازرسی استان کرمان تاکید کرد: سبک امروز مدیریتی اقتصاد معادن، متکی بر خام فروشی و به همین دلیل است که هیچ صنعت وابسته به معادن در استان شکل نگرفته و در حقیقت باید با رانت بزرگ خام فروشی معادن برخورد شود.

بازرس کل کرمان: خام‌فروشی معادن، رانت ناپیدای بزرگ است اخبار

به گزارش فولادبان، دادخدا سالاری، مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی در استان، گفت: دود بی‌توجهی به توسعه صنایع پایین‌دستی به چشم‌ اقتصاد و مردم می‌رود.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی نیز مانند سایر تلاشگران صنایع پایین دستی معادن، از بی توجهی مدیران صنایع و معادن بزرگ به صنایع پایین دستی گلایه مند هستند.

سالاری اظهار داشت: باید به معرفی صنایع دستی کرمان با داشته های بسیار ارزشمند تاریخی و فرهنگی از یک سو و مفاخر و بزرگان خود از سوی دیگر توجه ویژه ای صورت گیرد.

سالاری یادآور شد: در بحث معادن اینک کرمانی ها از داشته های خدادادی موجود بهره مندی لازم را ندارند، بلکه متضرر هم می شوند.

بازرس کل استان کرمان ادامه داد: بخش قابل توجهی از صدمه ای که به زیرساخت های جاده ای در استان کرمان وارد می شود، مربوط به سیستم حمل و نقل ماشین های سنگین معادن در محورهای مواصلاتی استان است؛ آیا مدیران معادن اقدام عملی برای بهبود زیرساخت های جاده ای و کاهش تصادفات داشته اند؟ خیر.

سالاری خاطر نشان کرد: مردم کرمان در حال تحمل عوارض معادن در بخش های مختلف هستند، اما سود و منافع اصلی در جیب عده ای پایتخت نشین است که با حمایت قوه قضاییه و مسئولان ارشد استان باید جلو این موضوع گرفته شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه صنایع پایین دستی از معادن بزرگ استان بهره چندانی نمی برند، تصریح کرد: صنایع کوچک و پایین دستی در استان کرمان از معادن بزرگ این استان سودی ندارند و این مهم جای بازاندیشی در روندهای مدیریتی و اقتصاد صنایع استان دارد.

سالاری تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش پایین دست معادن نه تنها به نفع استان بلکه منطبق با نظرات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره تولید و تقویت صنایع پایین دستی و نیز به نفع مصالح ومنافع کشور خواهد بود و از این رو لازم و ضروری است که ریل گذاری در حوزه معادن و بنگاه های اقتصادی به نفع استان کرمان متحول و تغییر پیدا کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors