جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1403 - 4 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تنش‌های خاورمیانه و دلار ۶۳ هزار تومانی؛ پیش‌بینی‌ها در هاله‌ای از ابهام

یک کارشناس بازار ارز گفت: اگر مجدداً ترامپ رئیس‌جمهور شود، با توجه به سوابقی که از دوران قبلی ریاست‌جمهوری وی داریم، احتمالاً تلاطم‌های شدیدی در بازار ارز را شاهد خواهیم بود.

تنش‌های خاورمیانه و دلار ۶۳ هزار تومانی؛ پیش‌بینی‌ها در هاله‌ای از ابهام اخبار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت بازار ارز و تأثیرات تنش‌های اخیر در خاورمیانه بیان کرد: بازار ارز در این شرایط خاص تحت تأثیر عدم ثبات سیاسی قرار گرفته و بر همین اساس، فعلاً قیمت دلار در بازه حدود ۶۲ تا ۶۳ هزار تومانی هست؛ اما هیچ اتفاق قطعی رخ نداده که بگوییم این نرخ ثابت خواهد ماند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بازار ارز تحت تاثیر مناقشات در خاورمیانه بوده و اخبار ضد و نقیض منتشر شده نیز نشان‌دهنده عدم قطعیت شرایط فعلی است. بر همین اساس، تحلیلگران هم قادر به پیش‌بینی دقیق نیستند که چه اتفاقی برای بازار خواهد افتاد.

کارشناس بازار ارز گفت: شرایط عدم اطمینان باعث شده که هر بار خبری از احتمال وقوع درگیری یا واکنش جدید منتشر می‌شود، نرخ دلار افزایش پیدا کند. از طرفی، زمانی که اخباری درباره اوضاع آرام یا تنش کمتر شنیده می‌شود، قیمت ارز تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال امروز خبری مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد با هماهنگی بانک مرکزی برنامه‌هایی برای کاهش تلاطم بازار دارد، منتشر و منجر به افت جزئی نرخ دلار شد.

علیمحمدی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه‌های آینده اظهار کرد: طبیعتاً انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر زیادی بر بازار ارز ایران خواهد داشت. اگر مجدداً ترامپ رئیس‌جمهور شود، با توجه به سوابقی که از دوران قبلی ریاست‌جمهوری وی داریم، احتمالاً تلاطم‌های شدیدی در بازار ارز را شاهد خواهیم بود. البته بازار نیز این موضوع را پذیرفته که بازگشت ترامپ به قدرت می‌تواند به معنای تحریم‌های بیشتر و فشارهای اقتصادی بیشتر باشد که در نتیجه باعث افزایش قیمت دلار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ممکن است یک رئیس‌جمهور معتدل‌تر انتخاب شود که رویکرد متفاوتی نسبت به ایران و توافق‌های بین‌المللی از جمله برجام، داشته باشد. در این صورت، بازار احتمالاً واکنش مثبتی نشان خواهد داد و از شدت تلاطم‌ها کاسته می‌شود؛ اما در کل، نتیجه انتخابات آمریکا به دلیل تأثیری که بر روابط بین‌المللی و سیاست‌های اقتصادی دارد، بسیار مهم بوده و هرگونه تغییری در این سمت می‌تواند تأثیر مستقیم بر نرخ ارز ایران داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors