جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 مهر 1403 - 14 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت تقاضا در بورس با تشدید تنش‌های سیاسی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها کسی نمی‌تواند با این حجم از اخبار سیاسی و ریسک‌های زیاد، خود را قانع کند تا به عنوان خریدار وارد بورس شود.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت تقاضا در بورس با تشدید تنش‌های سیاسی اخبار

محمدحسین کیانی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر، بازار سرمایه کشور روزهای پر ریسکی را تجربه می‌کند؛ چرا که ریسک سیاسی کشور در بالاترین سطح قرار گرفته و آینده تاریکی برای اقتصاد و سیاست ایران ترسیم می‌شود. پس از بحران‌های سیاسی به وجود آمده، از ابتدای امسال و با تصمیم سازمان بورس، از کاهش دامنه نوسان به عنوان یک ابزار کنترلی استفاده شده است.

وی در ادامه افزود: قبل از اخبار سیاسی هفته گذشته و حادثه ضایحه بیروت، بازار در حال تقویت و رشد بود. تقریبا اکثر سهم‌های اصلی و شاخص‌ساز بازار و حتی نمادهای کوچک بازار سرمایه نیز به کف قیمتی ۲ الی ۳ سال اخیر خود رسیده بودند و شاهد بازگشت از این قیمت‌ها بودیم؛ اما پس از حادثه اتفاق افتاده در بیروت، مجدداً شاهد صفوف فروش سنگین در بورس تهران بودیم.

کارشناس بازار سرمایه معتقد است، این روزها کسی نمی‌تواند با این حجم از اخبار سیاسی و ریسک‌های زیاد، خود را قانع کند تا به عنوان خریدار وارد بورس شود؛ اگر کسی بخواهد در سمت تقاضا ظاهر شود باید ریسک‌های مختلف که مهم‌ترین آن تنش یا جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل است را بپذیرد.

کیانی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، به هیچ وجه نمی‌توان پیش بینی از وضعیت بازار در روزهای آینده داشت؛ فقط در این روزها حفظ آرامش و پرهیز از شتابزدگی باید مدنظر قرارگیرد. با آرام شدن اوضاع منطقه و فاصله گرفتن کشور از جنگ و تنش سیاسی، در بسیاری از سهم‌ها می‌توان سبد خوبی با دید میان مدت و بلند مدت تشکیل داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors