جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1403 - 10 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی اختصاصی با فولادبان ارائه شد؛

طبس را تعلل ایمیدرو و دولت در ایمن‌سازی معادن منفجر کرد

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: سازمان ایمیدرو علی‌رغم تعهدات خود برای تأمین تجهیزات ایمنی معادن، احداث پایگاه‌های امداد و نجات در چند سال اخیر اقداماتی انجام نداده و تمام کارهای موردنیاز توسط معدنکاران صورت گرفته است.

طبس را تعلل ایمیدرو و دولت در ایمن‌سازی معادن منفجر کرد اخبار

سعید صمدی در گفتگو با فولادبان در پی انفجار معدن معدنجوی طبس و بررسی علت حادثه بیان کرد: علی‌رغم تعهدات سازمان ایمیدرو در جهت تأمین تجهیزات ایمنی معادن، احداث پایگاه‌های امداد و نجات در چند سال اخیر اقداماتی انجام نداده است و تمام اقدامات صورت گرفته و تامین تجهیزات مورد نیاز تماما توسط معدنکاران صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت ایمیدرو و دولت در این راه سنگ‌اندازی کرده‌اند؛ اما سنگی را از میان برنداشتند. از طرفی، تا چند سال پیش معادن زغال‌سنگ با توجه به شرایط سختی که دارند، از حقوق دولتی معاف بودند. با این وجود سال گذشته وزارت صمت حقوق دولتی معادن را بین ۷۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داد و این درحالیست که قیمت زغال‌سنگ در دو سال گذشته ثابت مانده است.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: امروزه زغال را با قیمت ۳ برابر قیمت داخلی وارد می‌کنند؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ میلیون دلار زغالسنگ وارد کشور شده است. این درحالیست که اگر نصف آن را به تولیدکنندگان داخلی بدهند، می‌توان علاوه بر تجهیزکردن معادن، به سایر مشکلات نیز پرداخت.

صمدی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند معادن زغال‌سنگ هر ۶ ماه یکبار از نظر ایمنی چک می‌شوند. در بحث ایمنی معادن یکسری قوانین کف داریم که اگر پروتکل‌ها را در آن محدوده رعایت نکنند، اخطار داده و پس از تکرار آن را تعطیل می‌کنند. لذا چیزی که در قانون ذکرشده، معمولاً برای معادن کشور چک می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors