جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 مهر 1403 - 4 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تولید و صادرات در صنعت فولاد در گرو رفع ناترازی انرژی

رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در ماه‌های گرم امسال با ناترازی ۱۸ هزار مگاواتی برق در صنعت فولاد مواجه بودیم که اگر رفع می‌شد ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشت.

افزایش تولید و صادرات در صنعت فولاد در گرو رفع ناترازی انرژی اخبار
به گزارش فولادبان، نادر سلیمانی، رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در شش ماهه امسال، به طور میانگین تولید فولاد ماهانه بیش از دو میلیون و دویست هزار تن بوده که با وجود قطعی برق، میزان تولید ۱۵ میلیون تنی فولاد محقق شد.
وی اضافه کرد: از تولید ۱۵ میلیون تنی فولاد در شش ماهه نخست امسال نزدیک به ۶ میلیون تن آن مازاد نیاز است که اگر بستر‌های صادراتی فراهم باشد می‌توانیم صادر کنیم.
رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۴، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است، اما به دلیل ناترازی انرژی ظرفیت تولید این صنعت حدود ۵۰ میلیون تن در سال است؛ حدود ۱۸ هزار مگاوات کمبود برق در تابستان وجود داشت، بنابراین به علت ناترازی برق، فولادسازان با قطعی برق مواجه شدند و همین مسئله باعث کاهش تولید شده است.
وی افزود: با ناترازی و قطعی برق، حدود ۲۰ میلیون تن تولید فولاد کشور کاهش یافته که به تبعِ آن ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار درآمد ارزی را از دست می‌دهیم بر این اساس اگر مسئله ناترازی برق و گاز حل شود ما می‌توانیم حداقل ۱۰ میلیارد دلار به درآمدارزی اضافه کنیم.
سلیمانی گفت: با همه مشکلاتی که در صنعت فولاد وجود دارد، اما موفق شدیم حدود ۸ میلیارد دلار از محل صادرات، درآمد ارزی داشته باشیم که موفقیت بزرگ برای کشور تلقی می‌شود و می‌توان بخشی از مشکلات ارزی را با آن جبران کرد.
رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد همچنین افزود: امروز نزدیک به ۲۶ هزار قطعه توسط فولادسازان شناسایی و بومی سازی شده است که این هم به نوبه خود خبر خوبی برای صنعت فولاد و کشور محسوب می‌شود.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors