جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1403 - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از جدیدترین شماره فست مارکت؛

فولاد چین اروپا را فلج کرد/ مازاد عرضه و کاهش قیمت ورق گرم

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴، کارخانه‌های اروپایی به دنبال بهره‌برداری از ظرفیت تولید خود خواهند بود و قیمت‌ها باز هم افت خواهد داشت.

فولاد چین اروپا را فلج کرد/ مازاد عرضه و کاهش قیمت ورق گرم اخبار

به گزارش فولادبان، تقاضای ضعیف، عرضه بیش از حد و رقابت شدید صادرات از چین  همچنان فشار زیادی بر قیمت‌های ورق گرم در اروپا وارد می‌کند. خریداران از انجام معاملات خودداری می‌کنند زیرا انتظار دارند که قیمت‌های ورق گرم در اروپا به کاهش خود ادامه دهد.

شاخص قیمت ورق گرم برای شمال اروپا این هفته ۵۸۰ یورو (۶۴۲٫۹۱ دلار) در هر تن است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ یورو در هر تن و نسبت به ماه گذشته ۳۸٫۸۸ یورو در هر تن کاهش یافته است.

کارخانه‌های شمال اروپا قیمت پیشنهادی برای تحویل ورق گرم در ماه اکتبر را بین ۵۸۰ تا ۶۰۰ یورو در هر تن اعلام کردند.

برآورد خریداران از قیمت قابل معامله پایین‌تر بود و در محدوده ۵۶۰ تا ۵۸۰ یورو در هر تن قرار داشت، البته تأمین‌کنندگان، قیمت‌های پایین‌تر این محدوده را “غیرقابل معامله” می‌دانستند.

یکی از خریداران در گفتگو با فست‌مارکت گفت: سطح قیمت قابل معامله در بازار کمتر از ۵۷۰ یورو در هر تن است و انتظار می‌رود قیمت‌ها همچنان کاهشی باشد.

وی افزود: کارخانه‌های اروپایی برای تثبیت قیمت‌ها تلاش می‌کنند، اما تقاضای کافی در بازار وجود ندارد. مصرف‌کنندگان نهایی در حال انبار کردن نیستند و منتظرند تا ببینند بازار تا پایان سپتامبر و اوایل اکتبر چگونه توسعه می‌یابد.”

خریداری دیگر به فست‌مارکت اطلاع داد: فکر می‌کنم امسال قیمت‌ها به زیر ۵۰۰ یورو در هر تن برسد. مشکل اصلی و ادامه‌دار، تقاضای پایین است. این موضوع به همراه کاهش قیمت مواد اولیه اصلی و رقابت شدید واردات، تأثیر منفی بر قیمت‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: چین ورق گرم را با قیمت ۵۵۰ یورو در هر تن در مقصد بلژیک شامل تمام عوارض گمرکی و مالیات‌ها و هزینه‌های حمل و نقل ارائه می‌دهد. و با نزدیک شدن به پایان سال، کارخانه‌های اروپایی به دنبال بهره‌برداری از ظرفیت تولید خود خواهند بود و قیمت‌ها باز هم کاهش خواهد یافت.

یک منبع دیگر از خریداران نیز گفت که قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، اما مطمئن نبود که سطح نهایی قیمت‌ها چقدر خواهد بود.

در مورد واردات، قیمت پیشنهادی ورق گرم ویتنامی به شمال اروپا ۵۲۵ یورو در هر تن گزارش شد، اما این قیمت توسط اکثر فعالان بازار تأیید نشد.

طبق اطلاعات به دست آمده، چنین پیشنهاداتی به دلیل زمان طولانی تحویل (حدود چهار ماه از زمان سفارش اولیه) و احتمالاً مشکلات مرتبط با عوارض ضد دامپینگ، برای بازار اروپا جذاب نخواهد بود.

در جنوب اروپا، شاخص قیمت ورق گرم ایتالیا ۵۷۸٫۳۳ یورو در هر تن برای این هفته به دست آمد، که نسبت به هفته گذشته ۱۱٫۶۷ یورو در هر تن و نسبت به ماه گذشته ۳۹٫۸۰ یورو در هر تن کاهش داشت.

به گفته منابع ایتالیایی، احساسات در بازار این کشور نیز عمدتاً منفی بود.

پیشنهادات قیمت ورق گرم در ایتالیا از طرف تأمین‌کنندگان داخلی و اروپایی در مقصد در ماه اکتبر، ۶۰۰ یورو در هر تن اعلام شد.

اما برآورد خریداران از قیمت قابل معامله ۵۷۰ تا ۵۸۰ یورو در هر تن درب کارخانه بود.

معاملات در جنوب اروپا محدود باقی ماند و خریداران در بازار ایتالیا نیز معتقد بودند که قیمت‌ها به کاهش خود ادامه خواهند داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors