جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد:

جذب سرمایه گذاری عامل تحقق توسعه ۸ درصدی اقتصاد

رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: برای تحقق توسعه ۸ درصدی اقتصاد کشور، باید موانع داخلی برداشته و مسیر‌های سرمایه گذاری خارجی در کشور هموار شود.

جذب سرمایه گذاری عامل تحقق توسعه ۸ درصدی اقتصاد اخبار
به گزارش فولادبان، نادر سلیمانی، رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: توسعه ۸ درصدی اقتصاد کشور یکی از موضوعات مهمی است که در دولت و مجلس همواره بحث و بررسی می‌شود و در برنامه هفتم توسعه هم گنجانده شده است، اما مادامی که موانع برطرف نشود، تحقق پیشرفت در صنعت دست نیافتنی است.
وی اضافه کرد: نخستین مسئله‌ای که برای رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور باید به آن پرداخت موضوع سرمایه گذاری خارجی است، سرمایه گذاری خارجی زمانی می‌تواند رونق یابد که مشکلات نقل و انتقال مالی حل شود.
سلیمانی نکته دوم را رفع موانع داخلی عنوان کرد و گفت: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی و صنعت، باید امنیت تولیدکنندگان داخلی را در کشور برقرار کرد بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان بتواند به راحتی مازاد تولیداتشان را صادر کنند.
وی افزود: در صنعت فولاد کشور، ۱۵ میلیون تن مازاد ظرفیت تولید وجود دارد، اما کماکان مشکلات صاداراتی برقرار است و هر روز با بخشنامه‌های دستوری، مانعی به موانع قبلی تولیدکننده اضافه می‌شود.
سلیمانی گفت:‌ پیمان سپاری ارزی مسئله دیگری است که صادر کنندگان را مکلف می‌کند تا مازاد تولید را صادر کنند، اما ارز حاصل از صادرات را در شبکه نیما به نرخ ۴۲ هزار تومان بفروشند و برای تامین مواد اولیه قطعات مورد نیاز واحد‌های تولیدی، دوباره در صف دریافت ارز باشند.
رئیس هئیت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: همین مسئله سایه سنگینی بر برنامه هفتم توسعه و رشد ۸ درصدی می‌اندازد که اگر به دنبال تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور هستیم باید موانع داخلی و خارجی رفع شود.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors