جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

افت قیمت سنگ‌آهن در بورس دالیان چین/ رکود ادامه دارد

آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس دالیان چین در روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر نشان می‌دهد که قیمت سنگ‌آهن ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۶۷۵ یوان (۹۴.۷۹ دلار) در هر تن رسید.

افت قیمت سنگ‌آهن در بورس دالیان چین/ رکود ادامه دارد اخبار

به گزارش فولادبان، قیمت سنگ آهن روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر در بورس کالای دالیان چین در پایان معاملات روزانه ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۶۷۵ یوان معادل ۹۴ دلار و ۷۹ سنت در هر تن رسید.

همچنین قیمت‌های آتی سنگ‌آهن نزولی بود، با این‌که عرضه این محصول کم شده و چین ممکن است اقداماتی برای تحریک بازار انجام دهد. این افت قیمت به دلیل پیش‌بینی کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن است.

همچنین قیمت آتی سنگ‌آهن در بورس سنگاپور ۱.۱۷ درصد کاهش یافت و به ۹۰ دلار و ۷۰ سنت در هر تن رسید.

داده‌های گمرکی چین روز سه‌شنبه نشان داد که واردات سنگ آهن این کشور در ماه اوت نسبت به ژوئیه ۱.۳۸ درصد کاهش یافته و نسبت به سال گذشته ۴.۷۳ درصد افت داشته است، زیرا افت قیمت فولاد و چشم‌انداز ضعیف تقاضا، میل خریداران را کاهش داده است.

سپتامبر معمولاً فصل اوج مصرف فولاد در چین است، اما تقاضا هفته گذشته به دلیل نگرانی‌ها درباره اقتصاد چین و آمریکا همچنان پایین ماند.

طبق آخرین آمار به دست آمده تورم مصرف‌کننده چین در ماه اوت با سریع‌ترین سرعت در نیمه دوم سال گذشته میلادی افزایش یافت، در حالی که روند کاهشی قیمت تولیدکننده تشدید شده است.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، شاهد شروع کند فعالیت‌های اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان بودیم و با توجه به رکود طولانی‌مدت در بخش مسکن، بیکاری پایدار، مشکلات بدهی و افزایش تنش‌های تجاری، دولت چین درحال تدارک سیاست‌های اقتصادی جدید است.

در همین حال، مجموع حجم صادرات سنگ آهن از استرالیا و برزیل پس از سه هفته افزایش، ۱۰٫۸ درصد نسبت به هفته قبل افت داشت و در بازه زمانی ۲ تا ۸ سپتامبر به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

از طرفی، کل موجودی سنگ آهن در بنادر چین تا تاریخ ۶ سپتامبر، ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت و به ۱۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید

سایر مواد اولیه فولادسازی در بورس دالیان پس از روند کاهشی در شش روز متوالی، رشد داشتند، به طوری که زغال‌سنگ کک‌شو و کک به ترتیب ۱.۲۴ درصد و ۰.۴۵ درصد افزایش یافتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors