جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 شهریور 1403 - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان مطرح شد؛

قیمت صادراتی فولاد ایران بالاتر از نرخ جهانی/ انتخاب مدیران صمت؛ شوخی یا واقعیت؟

یک کارشناس فولادی گفت: نرخ محصولات فولادی ایران نسبت به سایر کشورها به ویژه چین، بسیار بالاتر بوده و برخی محصولات ما تا 50 دلار و حتی بیشتر تفاوت قیمتی دارند.

قیمت صادراتی فولاد ایران بالاتر از نرخ جهانی/ انتخاب مدیران صمت؛ شوخی یا واقعیت؟ اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان در خصوص معاون‌های احتمالی وزیر صمت بیان کرد: به تازگی اسامی اشخاصی مانند داریوش اسماعیلی برای بخش معاونت وزارت صمت به گوش می‌رسد؛ اما انتظار می‌رود این خبر تنها یک شوخی باشد و در حد شایعه باقی بماند. چرا که در حال حاضر، صنعت فولاد در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و به مدیرانی باتجربه و توانمند با دانش بالا نیاز داریم.

وی افرود: در واقع برای بخش صنعت به مدیران جنگی نیاز داریم تا از چالش‌های موجود عبور کنیم. البته این نام‌ها در حد شایعه هستند و باید دید که بررسی‌های اتابک، وزیر صمت به کجا می‌رسد و چه افرادی در نهایت انتخاب می‌شوند.

کارشناس فولادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی صادرات فولاد کشور عدم تعادل قیمت‌ها است، گفت: نرخ این محصولات در ایران نسبت به سایر کشورها به ویژه چین، بسیار بالاتر بوده و برخی محصولات ما تا ۵۰ دلار و حتی بیشتر تفاوت قیمتی دارند.

والی ادامه داد: این اختلاف قیمت یکی از دلایل تضعیف صادرات کشور محسوب می‌شود که باعث شده تجار خارجی به سمت تولیدکنندگان ایرانی نروند؛ چرا که قیمت‌های ما رقابتی نیستند. از طرفی، چین با قیمت‌های بسیار پایین‌تری محصولات خود را ارائه کرده و این به شدت توان رقابتی ایران را کاهش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، یکی از راهکارها این است که قیمت‌گذاری فولاد ایران باید عملیاتی‌تر و مطابق با واقعیت‌های بازار جهانی باشد. اگر قرار است دوباره به بازارهای صادراتی بازگردیم، باید قیمت‌هایی ارائه دهیم که رقابتی و منطقی باشند. از سوی دیگر، فرآیندهای لجستیک و حمل‌ونقل نیز باید بهبود پیدا کند؛ چرا که کشورهای شرق آسیا به ویژه چین، قدرت لجستیکی بسیار بالایی دارند که این مسئله نیز به نفع آن‌هاست. بنابراین در صورتی که نتوانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم، در نیمه دوم سال با مشکلات زیادی در صادرات مواجه خواهیم شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors